Στην Ελλάδα

Prasino en het Distos meer

3 reacties

Theater Seta EviaAls eerste hebben mam en ik een bezoekje gebracht aan de plaatselijke vvv. Toen het eenmaal duidelijk was dat ik in Kallithea woon maakte ze ons er op attent dat er op Evia een dorpje is met de zelfde naam. Er woonden volgens haar 20 mensen die nog de Griekse traditionele levens stijl behouden hebben. Dit was allemaal ongelogen waar, het dorpje had een mooi uitzicht wat de naam al deed vermoeden en voor ons was het de vraag of er er nu al door heen waren gereden of niet, volgens de bordjes was dat namelijk wel het geval.

Onze trip ging verder naar Seta opzoek naar het theater. Eenmaal in het uit gestorven dorpje was het nog even zoeken. De beste oplossing, het laatste stukje met de benenwagen. Het theater zelf was gerenoveerd om vervolgens weer in verval te zijn geraakt wat jammer was. Het uitzicht en de locatie er van zijn namelijk prachtig. Nadat we een bewoner die zich aan de middagrust hield hebben opgeschrikt zijn we terug gereden naar Eretria waar we wat boodschappen hebben gedaan om zelf het avond eten in elkaar te klussen. Er was alleen een pan te weinig. Pap en mam vonden dat ik dat maar moest gaan regelen. Zonder enig probleem kwam ik triomfantelijk terug met een enorme tefal pan. Na deze gastvrijheid heb ik het zout dat we waren vergeten heb ik gelaten voor wat het was. De supermarkt was nog open.

Het volgende wat op het programma stond was Prasino met aansluiten meer Distos. Ik had dat gevonden op de kaart en het leek mij een goed idee om daar heen te gaan vanwege de naam wat groen betekend en het meer wat er vlak bij ligt. De omgeving was mooi en groen, maar van het meer was weinig meer over en dat terwijl het er op de kaart uitzag als een reusachtig meer. Na een tijdje te hebben rondgetrokken kwamen we bij Port Porto Buffalo uit waar we een kleine stop hebben gemaakt.

Eenmaal terug in het appartement waren de bedden verschoont en kwam ik er achter dat ik mijn witte shirt kwijt was. Slordig als ik ben had ik mijn bed niet opgemaakt, de conclusie was dan ook snel getrokken. De schoonmaakster zal die over het hoofd hebben gezien. Wit op wit valt dan ook niet zo op. Pap vond dat ik er achter aan moest, ik vond van niet. Het shirt zou van zelf wel terug komen. Wat moeten zij nou met een shirt waar met grote letters Utrecht op staat.

3 thoughts on “Prasino en het Distos meer

  1. Qq

    • Is er soms iets mis gegaan of is dit een crypto?

      • Je vader maakte me attent op mijn Qq. Foutje, geen idee, maar ik heb het zelf gedaan dus…… Ben trouwens niet goed in crypto’s.
        Je verhaal was weer leuk om te lezen, zoals gewoonlijk.
        Groet,
        Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

