Στην Ελλάδα

Vakantie

2 reacties

Deze keer was ik voor het eerst zenuwachtig. Pap en mam stonden bijna voor de deur, het huis had een grondige schoonmaak en opruim beurt ondergaan, de koelkast log vol met van alles en nog wat en nu was het wachten op het telefoontje dat ze in Athene waren aangekomen. Deze mededeling kwam wat eerder dan ik had verwacht en het overviel mij dan ook dat ze besloten hadden om met de metro naar Syntagma te komen. Dit zorgde er voor dat ik in eens haast had om op tijd op Syntagma te zijn. Ik wist namelijk dat de metro snel zou vertrekken en met een beetje pech had ik alle bussen gemist. Maar ik had mazzel. Op een bankje zat ik te wachten op de eerste mensen met koffers waarna al snel pap en mam uit de metro kwamen zetten. Het was een warme ontvangst alleen al vanwege het warme weer. Met de bus zijn we naar mijn huis gegaan, de koffers uitgepakt waar stroopwafels, oude kaas en dropjes uit kwamen. Mam vertelde dat ze bij de douane de koffer hadden moeten open maken, er zaten twee zakjes in met munt geld wat er op de scanner raar moet hebben uit gezien. De man die vroeg aan mijn moeder of ze de koffer open wilde maken was onder de indruk hoe netjes deze was ingepakt. En zei pak het er zelf maar even uit de koffer deze is zo netjes in gepakt. Mam liet de zakjes met geld zien en deelde mee dat het Bea’s zijn, voor mij omdat ik in Griekenland woon. Om half twaalf had ik het eten klaar en zaten we op mijn terras te genieten.

Wordt vervolgd

2 thoughts on “Vakantie

  1. Leuk hoor, ben benieuwd naar het vervolg.
    Een groet,
    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

