Στην Ελλάδα

U heeft een probleem!

7 reacties

Sinds de stortregen waardoor mijn straat aan een rivier kwam te liggen heeft mijn stoppen kast problemen. De vonken springen er zo nu en dan uit. Soms doet de lamp het wel en dan weer niet. De stoppen worden warm maar gelukkig alleen als ik de boiler aan zet. Maar het is toch wel handig al er even naar gekeken wordt. Vandaag is het me dan gelukt om naar de winkel te gaan. De medewerker heeft mijn verhaal aangehoord in het Engels. Na de mededeling in het Grieks dat een een probleem heb veranderde de winkel in een chaos. Alle handige Harry’s praten door elkaar, zo af en toe naar mij werd gewezen waarna er een stilte viel. Er was me blijkbaar een vraag gesteld. Na twee woorden Grieks begon de chaos weer op gang te komen. Uiteindelijk kwam de verlossende vraag kwam. De vraag was waar woon je? Ha! een concrete vraag met een kort maar krachtig antwoord. Dichtbij. Yannis besloot om zelf maar even een kijkje te gaan nemen. Nadat hij had vast gesteld dat het een hele oude stoppen kast en dat deze uiteraard door hem vervangen dient te worden. Heeft hij het probleem opgelost en dat allemaal binnen 5 minuten. De stop maakt geen goed contact waardoor die heel heet wordt en er zo nu en dan doorbrand. Oplossing een muntstuk van 10 cent waardoor de te kleine stop beter contact maakt. En dat allemaal nog voor 12 in de middag. Dan is het nu tijd voor koffie op het terras!

7 thoughts on “U heeft een probleem!

  1. Waar zouden we zijn zonder te ‘stoppen’.

    Groet,
    Emmy

  2. Wat een waardevolle oplossing en hij “kost” maar € 0,10 ! Wensen jou een mooie Pasen toe… het is bij jullie hoewel nat toch wel iets warmer denken we zo…….

  3. De mirakeloplossing à la Grecque🙂

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

