Στην Ελλάδα

Tijd voor wat anders….?

3 reacties

veranderingDe laatste tijd ben ik onrustig. Ik heb nergens echt aandacht voor, of voor maar heel even. Het zal wel te maken met het feit dat het voorjaar voor de deur staat. ‘S morgens als ik wakker word dan fluiten de vogels, de dagen worden langer. Ja het mooie weer komt er aan. Griekenland op zijn best. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat het tijd is voor een verandering, maar in welke richting dat zal zijn is ook voor mij nog de vraag. Investeren in een cursus Grieks die mij op weg helpt een basis te leggen? Daarna weer werk zoeken? Een zomer baan die voldoening geeft? Maar wat daarna toe doen aan het eind van de zomer? Tja tijd voor verandering dat is duidelijk maar het moet nog vorm krijgen. Voor nu blijft het bij veel vragen zonder antwoord en dat is altijd lastig. Maar de kriebels zijn er in elk geval, de tijd zal het leren.

Van de week ben ik bij de distributeur langs geweest om mijn horloge van een nieuwe batterij te voorzien. Na een zoektocht zonder resultaat heb ik via twitter Fossil een berichtje gestuurd en ik ben accuraat geholpen. Zij verwezen mij door naar de distributeur wat ik toch een beetje raar vond, maar het was om nog geen 20 minuten van mijn huis, dus ben ik langs gegaan. Na 45 minuten stond ik weer buiten met een waterdicht werkend horloge.

Afgelopen maandag is er bloed afgenomen waar bij op 4 dingen getest wordt. Helaas ontbrak de informatie over welke test, maar ondanks dat leek het me wel verstandig om het te doen. Binnen een week krijg ik de uitslag. Raar is dat je daar toch op gaat zitten wachten, ik word er zelfs een beetje zenuwachtig van ook al is daar helemaal geen aanleiding toe. Ik heb geen klachten en zit lekker in mijn vel, maar toch….

3 thoughts on “Tijd voor wat anders….?

  1. Zie mail !

  2. Dorst

    M’n hoofd zit vol tot aan de rand, dit kloteland, ik wil hier weg
    Het is elke dag hetzelfde ik sta op, ik was m’n kop, waarna ik m’n brood beleg
    Ik drink m’n koffie, lees de krant, ik aai de poezen in hun mand
    Waarna ik naar buiten ga en even in de regen sta
    M’n kop wordt nat ik denk: dat heb ik al eerder gehad
    Waarna ik weer naar binnen ga
    Ik wil hier weg
    Op m’n fiets naar de soos, zonder doel en werkeloos hang ik wat aan de bar
    Ik lul met vrienden over ’t weer, het waait, het valt, het slaat terneer
    Het maakt me in de war
    Ik drink m’n bockbier, grote glazen, en ik blijk mezelf verbazen
    Morgen weer een zware kop en toch drink ik het allemaal op
    En langzaam word ik ladderzat en denk: dat heb ik al eerder gehad
    Waarna ik het zuipen stop
    Ik wil hier weg
    Ik wil naar Belgie, naar Antwerpen, de haven de cafe’s
    Luisteren naar Jacques Brel in een kroeg, waar ik eerder ben geweest
    De storm, het najaar,’t dagelijks leven is me even helemaal worst
    Ik wil eruit, even wat anders, ik heb een vreselijke dorst
    Een dorst naar anders, avontuur, weg met de tijd, ik wil bestaan
    Ik wil weten dat ik leef, ik wil hier weg, laten we gaan
    Ik heb dorst
    Ik heb dorst
    Ik wil hier weg
    M’n hoofd zit vol tot aan de rand dit kloteland, ik wil hier weg

    Tekst & muziek: Andre Manuel / Fratsen

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

