Στην Ελλάδα

moka pot

Staking, staking en bezoek

1 reactie

Eigenlijk is dit niet helemaal correct. Dit suggereert namelijk dat er meerdere stakingen waren. Maar het bleek een onafgebroken staking te zijn. Eentje van meer dan 9 dagen. Uiteraard viel dat precies in de periode dat mijn zus langs kwam voor een paar dagen. Nadat ze vakkundig was opgelicht door de taxichauffeur en deze oplichting tot een minimum had weten te beperken kwam ze binnen met een tas volgepropt met lekkers. Hiervoor heel veel dank, ik geniet er echt van en vind het ook leuk o te merken dat er aan mij gedacht wordt! Genoten heb ik, het was meteen dolle pret en als vanouds. Op zaterdag avond zijn we naar een van de souvlasidiko’s gegaan die bij mij in de buurt zitten. Er speelde een bandje en er waren zelfs tafels gereserveerd. Naarmate de avond vorderde zat de tent dan ook helemaal vol. We kregen nog raki en wijn aan geboden! Mij heeft het wel een beetje parten gepeeld, maar gezellig was het zeker.

Het weer in combinatie met de stakingen speelde ons wel een beetje parten, maar dit hebben we vakkundig opgelost door op de juiste momenten koffie te gaan drinken en door veel te lopen. Al was dat lopen wel een beetje veel van het goede. Zeker omdat er op de stoep plantenbakken, brommers, auto’s en god mag weten wat nog meer staat liep ik hoofdzakelijk op straat, maar daar rijden dan weer de auto’s wat ook niet echt ideaal is. De opmerking van Marieke waarom lopen we op straat was dan ook terecht. Verder hebben we nog wat window shopping gedaan om dat ik zoals gebruikelijk was vergeten dat de winkels tussen de middag dicht gaan. Ik kan er niet aan wennen. Ook niet aan het vertrek, het moment an sich valt nog wel mee maar als ik kan weer thuis kom dan voelt het toch saai en alleen. Snel maar even een kopje koffie gemaakt met stroopwafels er bij, het was tenslotte zondag.

moka potVanmiddag is het me dan eindelijk gelukt om een Moka koffie pot te kopen. Ik moest er even voor zoeken maar het is gelukt. Koffie junk die ik ben wil ik wel eens een keer wat anders dan Griekse koffie. De moka koffie dus, het is niet het zelfde als espresso maar het heeft er wel veel van weg. Het ruikt heerlijk, het koffie aroma dat zich langzaam van de keuken naar de woonkamer verplaatst. En je hoeft er niet bij te blijven wat dan zeker voor in de morgen wel weer praktisch is.

Morgen begint het gewone leven weer, en ook de stakingen gaan weer van start, Vandaag was het een stakingsloze dag wat het openbaar vervoer betreft dan. Hopelijk is het morgen droog. En anders zit er niks anders op dan dicht langs de muur te lopen.

One thought on “Staking, staking en bezoek

  1. Ha Carien, ‘Weer alleen’ betekent dat je tijd hebt voor je blog. Zoals gewoonlijk weer leuk om te lezen. Gezellig hé zo met je zus. Wat zal het prettig zijn als er geen stakingen meer zijn. Maar aan alles komt een end dus dit gaat zeker een keer voorbij.
    Geniet van je koffie !
    Een groet en hou je taai daar,

    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

