Στην Ελλάδα

2013 is begonnen

1 reactie

Het nieuwe jaar is al weer een paar dagen oud, de eerste werkdagen zitten er op. Op de valreep wil ik iedereen nog een goed nieuw jaar toe wensen. Best raar dat we dat doen aan het begin van het jaar, want elke dag is uniek en komt nooit meer terug als deze voorbij is. Maar goed, het is een reden voor een feestje dus klagen hoor je mij niet. Ik ben dit jaar naar James Joyce geweest in het centrum van Athene. Ik was er nog nooit eerder geweest maar het beviel me goed vanaf het eerste moment. Het concept van de Iersche pub bevalt me wel. Het is een verlenging van je huiskamer. Je kan er in het engels bestellen en goed eten. Het vuurwerk was matig, jammer genoeg. Maar het zit er gewoon niet in hier. Er wordt het hele jaar door vuurwerk afgestoken, de preciese reden weet ik niet, maar bruiloften is een van de aangelegenheden om dat te doen. Maar met oud en nieuw zit het niet echt in het programma. Een kale bedoeling is het, de klok geeft aan dat het nieuwe jaar is begonnen en dat was het dan. Dat neemt niet weg dat ik een zeer geslaagde avond heb gehad. Rond een uur of 5 kwam ik thuis en ben in bed gevallen en traditie getrouw wakker geworden met een kater. Ja de eerste dag van het jaar valt niet mee. Gelukkig had ik 2 januari ook vrij,  de winkels zijn dan gesloten omdat ze de maand december extra openingen hebben gehad op zondag. De iedeale dag om zonder schuldgevoel de hele dag binnen te blijven, dit wel met alle ramen open zodat het binnen ook een beetje warm werd. Raar is dat het binnen in het huis met de ramen dicht kouder is als met alle ramen open. Vandaag is het een feestdag in Griekenland, driekoningen. Er wordt weer volop gezwommen in de voor de Grieken koude wateren die door de priester wordt gezegend door er een kruis in te gooien. De gene die het kruis opvist heeft voor de rest van het jaar geluk. Helaas is het vandaag een grijs bewolkte dag, dit zal toch wel wat van de feestvreugde wegnemen. 

One thought on “2013 is begonnen

  1. Ha Carien,

    Ja, de kop is er af van het nieuwe jaar. Ik wens je veel geluk, dat er dromen mogen uitkomen. Dus misschien zit die droombaan er dit jaar in. Grappig hé dat ieder land zijn eigen tradities kent. Zoals men in Australië kerst viert, de mussen vallen haast dood van het dak zo warm is het er. Leuk dat je zo’n gezellige pub hebt ontdekt. En dan met een kater wakker worden, denk aan je lever hé. (waar bemoei ik me mee)
    Een groet en houdt koers !
    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

