Στην Ελλάδα

De laatse maand van het jaar

Een reactie plaatsen

De laatste maand van het jaar is al weer aangebroken. De tijd gaat niet alleen snel, de temperaturen waren er ook niet naar dat ik een December gevoel kreeg. Maar daar is nu verandering in gekomen. De temperaturen liggen overdag rond een graad of 15 en ’s nachts daalt het naar een graad of 5. Ondanks dat heeft Sinterklaas mijn huis gevonden met een ongekende timing. De brief die van uit Nederland op de bus was gedaan heeft er zo lang over gedaan dat de Sint zich bijna zorgen begon te maken, maar op pakjes avond lag er in de hal een brief op mijn te wachten. Het blijft een leuke traditie. Ook op het werk heb ik voor Sinterklaas gespeeld. Volgens Eleftheria kunnen Nederlanders de R niet uitspreken. Nu spreken Grieken ook met een rollende r waar de gemiddelde Rotterdammer nog wat van kan leren. Dus heb ik voor haar de letter R gehaald. Ze snapte het eerst niet, ze dacht het dat gewoon een plak chocola was. Nadat ik haar had uitgelegd de het de vorm had van een R was ze er nog blijer mee. Hoe bestaat het, fantastisch. En hij smaakt ook nog lekker heeft ze me laten weten. Volgende week vrijdag hebben we met het werk een kerstfeest in een hele chique buurt, ik ben benieuwd.
Op straat en in de winkels is de kerst gekte nu ook los gebarsten, de winkels hand vol met kerstmannen en nep sneeuw. In de winkels klinkt kerstmuziek. De meeste nummers ken ik wel van melodie maar de zang is in het Grieks. Heel verwarrend, je herkent het nummer bijna niet meer.
Ik zal met pap aan de telefoon toen in eens alles begon te schudden. Pap praatte gewoon door en toen viel het gesprek stil. Ik verontschuldigde mij; sorry pap en ik heb van het laatste stuk niks mee gekregen er was een aardbeving. Het meest grappige was nog eigenlijk wel dat pap gewoon herhaalde wij hij gezegd had.

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

