Στην Ελλάδα

herfst

Herfst

1 reactie

Het moest er een keer van komen maar toch heeft het me een beetje overvallen. De herfst heeft dit jaar in Griekenland lang op zich laten wachten. Het was zelfs in November nog zomers weer, eindeloos leek het. Buiten ruikt het naar brandend openhaardhout, het is ook hier grijs en regenachtig en kil. Het overvalt me een beetje, het was me nog niet eerder opgevallen dat het al zo vroeg donker is. Ondanks dat ik zeker in de zomer de dagen kort vind ben ik daar een beetje aangewend. Maar nu de klok eind Oktober is verzet en even daarna het weer is omgeslagen lijkt het wel alsof de uren daglicht kwadratisch zijn afgenomen. In mijn huis is het nog niet echt koud, heb nog steeds ramen openstaan en met een trui aan op de bank is dat prima te doen. De temperaturen liggen nog boven de 15 graden en het voelt als herfst. Waar heb je het over? Denk ik bij mezelf. Vrienden vinden dat ik er te zomers bij loop, zelf vind ik dat ik belachelijk veel kleren aan heb. De meeste zomerkleren zijn opgeborgen en hebben plaats gemaakt voor de winterkleren. Slippers liggen netjes in de kast en ik struikel nu over mijn schoenen. Hoe dan ook is het beter dan vorig jaar, niet alleen het weer maar ook mijn huis op de bovenste verdieping. Zodra de zon schijnt wordt het hier aangenaam warm, dit geeft mijn dan ook goede hoop voor als het straks echt koud wordt. Op bewolkte dagen zal het afzien worden, maar op dagen dat de zon schijnt zal het allemaal wel mee vallen. Ook de eerste verkoudheid is achter de rug, het was een goeie. Het lijkt wel als of ik ben gestraft voor het feit dat het heel lang geleden is dat ik een verkoudheid heb gehad. Het was er een met koorts en heel veel slapen. Mijn lijf weet niet meer wat het is denk ik. Het vele fruit en groeten die ik gegeten hebben niet geholpen, maar volgende keer beter. Deze periode is lastig voor mij, het tussenin weer, niet echt koud maar wel nat en grijs, nee dat is geen weer. Ik ben klaar voor de winter, lage temperaturen en strak blauwe lucht, dat is meer mijn weer type.

One thought on “Herfst

  1. Ja dat herfstweer….je kunt er een beetje depri van worden. Vroeger spraken ze in ons landje over ‘najaarsmoeheid’. Nou Carien ik ben ook voor duidelijkheid hoor, vriezen dat het kraakt, sneeuw onder je schoenzolen, kouwe neus……lekker. En dan thuiskomen, heerlijk op de bank met een neut, netjes gezegd een glaasje wijn…
    Weet je na zo’n lastige periode ervaar je straks de kriebels van het voorjaar tot in je botten.
    Ik kan helemaal vrolijk worden bij de eerste knopjes aan de bomen. Je moet er bijna op gaan liggen om het te zien maar toch….. Goed, waar heb ik het over de winter moet nog beginnen.
    Een groet,
    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

