Στην Ελλάδα

Stil op straat

1 reactie

Het stakingsperiode is weer begonnen. Nu is er een grote 48 uur staking aan de gang omdat er weer nieuwe maatregelen door gedrukt moeten worden. Buiten het openbaar vervoer heeft ook de publieke sector het werk grotendeels neergelegd. Het stil op staat, zeker omdat de taxi’s ook staken en dit in combinatie met het openbaar vervoer. En dat terwijl er heel veel mensen gedwongen met de auto naar het werk moeten gaan. Op de stoep is het een stuk drukker dan normaal. Gelukkig hoef ik niet meer zo ver te lopen als eerst. Het is een wandeling van een halfuur dus dat is prima te doen, zeker gister want het was lekker weer. Vandaag is het andere koek want de lucht is grijs en het ziet er naar uit dat het gaat regenen. Ook rijd het OV van af laat in de middag zodat ze de demonstranten naar het Syntagma plein kunnen brengen en daarna weer veilig naar huis. De opkomst gister was tegen gevallen en dit is de oplossing. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Die demonstranten die niet op tijd op hun werk moeten zijn kunnen prima lopen of een andere manier zoeken. Hebben de lui wel een stil gestaan dat omdat zij staken heel veel mensen in de problemen komen doordat hun baas wel verwacht dat ze op tijd op het werk verschijnen. Ach ik hoop dat ze het plein niet verder beschadigen, het wordt niet meer gerepareerd dus al het marmer zal inmiddels wel verdwenen zijn. Maar het ziet er troosteloos uit, al dat kale beton waar je tegen aan kijkt.

Op het werk is het druk, veel telefoon vanwege nieuwe maatregelen van de overheid waar wij niet van op de hoogte gesteld zijn, Mijn takten is eerlijk zeggen tegen de mensen die bellen dat ik het ook niet weet. Bij veel mensen werkt dit goed. En het werkt ook voor mij, want een lul verhaal ophangen waarbij je de mensen met een kluitje het riet in sturen is niet aan mij besteed.

One thought on “Stil op straat

  1. Hoi Carien,

    Ik denk dat tijdens het wandelen ( een gezonde bijwerking van de stakingen) naar het werk een doosje inktpatronen hebt gevonden, want je mailkrant verschijnt nu dagelijks en ik geniet er van hoe je naar de problematiek kijkt en de ongemakken ervan zo rustig opneemt.
    En ook van de soms onverwachte, maar ook zo scherpzinnig gelegde verbanden en gestelde indringende vragen. We hadden het er over toen we bij je waren, op het dakterras, met een Griekse koffie of Grieks biertje. Je hebt m.i. een goed zicht op de wereld direct om je heen. Houden zo.
    Qua weer is Nederland nu echt Nederlands, herfstig, nat, winderig en regelmatig ’s morgens krabben. De gemiddelde temperatuur ligt hier dik 15 graden lager dan bij jou. Klinkt hier enige jalouzie? Ja!
    Hou je haaks en doe voorzichtig en graag tot skype, mail of bel.

    Pap

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

