Στην Ελλάδα

De laatste zon

3 reacties

Het was donderdag zo ver, pap en mam waren al vroeg vertrokken naar Schiphol en ik zat vroeg op het werk zodat ik om 5 uur klaar was met werken. Er was een 24 uurs staking, dat werkte mij een beetje op de zenuwen omdat het OV ook bijna helemaal plat lag. Maar pap en mam zijn in het vliegtuig dat vol zat met Grieken goed geïnformeerd. Zo goed zelfs dat ze eerder bij mij voor de deur stonden dan ik zelf. Wat een leuk gezicht, twee vertrouwde koppies voor mijn voordeur. In de hal kwamen we de vrouw die de gebouwkosten int tegen, die mij en daarmee pap een mam een compliment gaf. Volgens haar woorden ben ik een goed mens. Wat zijn het toch charmeurs die Grieken. Snel hebben we ons in de krappe lift gewerkt en buiten op mijn terras een drankje gedaan. De koffer zat weer vol met lekkernijen en kleren uit mijn eigen kleren kast die weer als nieuwe kleren aanvoelen. Bij de pita tent hebben we wat gegeten, de bestelling heb ik vakkundig in het Grieks geplaatst. Dit gaat goed zolang er geen vragen worden gesteld, dit werd duidelijk zondag op het terras toen ik een cappuccino bestelde en de ober vroeg; warm of koud. Op deze vraag was ik mij niet bedacht. Ik viel dus behoorlijk door de mand. Proberen is de manier om het te leren. Vrijdag hebben we lekker op het strand genoten van de laatste zomerdag van het jaar, er werd nog fanatiek gezwommen tot verbazing van pap en mam. Het is tenslotte al halverwege oktober. Maar het mooie weer is nu toch echt voorbij, de lange broeken en sokken kunnen weer uit de mottenballen. Het dekbed zit weer in de hoes. Nu maar hopen dat het niet al te koud wordt in mijn huis deze winter.

3 thoughts on “De laatste zon

  1. Hoi Carien,

    Per mail hebben we je al laten weten, dat we van de dagen bij je heel erg genoten hebben. Van alles, maar vooral van het bij jou zijn. Wie had dat 30 jaar geleden gedacht dat wij bij onze dochter in Athene zouden logeren, slapen en eten?!?!.
    N.B.
    Weet je het verschil tussen de strand-donderdag bij jou en de nacht van zaterdag op zondag, waarin de witntertijd ingaat?? Van plus 36 graden naar min 4 graden oftewel 4 graden per dag.

    Groeten van Pap en Mam.

  2. Ha Carine, het zit er weer op, je pa en ma weer in ons koude landje.
    Het zal vest wel gezellig geweest zijn. Kunnen jullie weer even op teren tot de volgende keer. Tot de volgende keer.

    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

