Στην Ελλάδα

Nattigheid

2 reacties

De eerste regenbuien zijn gevallen. Deze gingen gepaard met flinke onweersbuien. Heerlijk de frisse wind die waait door mijn huis. De was hangt als geruime tijd aan de lijn maar drogen doet het natuurlijk niet met deze weersomstandigheden. Op de winter ben ik voorbereid. Vanwege de hoge stookkosten en op aanraden van de beheerder van het gebouw heb ik er voor ge kozen om geen centrale verwarming te hebben aankomende winter. Nu heb ik vorig jaar steen en been geklaagd over hoe koud ik het wel niet heb gehad. Ik hoop dat de zon uitkomst gaat bieden, en dat ik het alleen op bewolkte dagen koud ga hebben. Maar om niet helemaal hopeloos verloren te zijn heb ik een kacheltje op de kop weten te tikken. Een olie gevulde radiator. Ik hoop dat de stoppen kast en de bedrading het er ook mee eens zijn, al valt het wattage wel mee 1500 W. De afgelopen tijd heb ik veel gekookt, ik heb het te weinig gedaan. Het bezoek aan de toko Salamat heeft de zin in koken weer helemaal aangewakkerd. Maar buiten al deze kookkunsten resulteerden de pannenkoeken die mee had genomen in jaloerse blikken. Ik moest er wel om lachen, pannenkoeken dat is toch wel het meeste simpele wat je kan maken.
De verbouwing die heeft plaats gevonden in mijn heeft nog niet helemaal het gewenste resultaat op geleverd, maar ik weet nog even niet goed hoe ik het dan wel wil hebben dus ik laat het nog maar even zo. Op het werk is het alsof er niks is veranderd, alles gaat nog steeds het zelfde alleen zijn er wat nieuwe mensen bij gekomen.

De parade van Merkel is ook weer achter de rug, wat laten de Grieken zich kennen in deze zaak. Zij is tot zondebok uitgeroepen van de hele malaise hier, of dat nu wel of niet terecht is. Om Athene daarvoor plat te leggen met stakingen en rellen. Ach het heeft de schuld die Griekenland heeft er in elk geval niet kleiner op gemaakt. De politie die op de been was telde 7000 man, het openbaar vervoer heeft niks verdient, er is door rellen schade toegebracht. De lachende derde is de taxi chauffeur die de werkenden weer van en naar het werk moest brengen. Wat mij betreft helemaal van het pad af. Zeker ook demonstranten die het nodig vonden om de swastika te gebruiken om hun ongerief tegen Merkel te uiten. Sinds de laatste verkiezingen is de politieke partij die de Gouden Dagenraad genoemd wordt veel in het nieuws. Er wordt door veel media schande gesproken dat deze partij die met neonazistische activiteiten wordt geassocieerd. Maar als je dan het nieuws leest en je de foto’s bekijkt dan vraag je je toch af waar al die afgunst tegen deze partij in de media vandaan komt. Nee beste Grieken, ik denk niet dat door dit gedrag enig begrip ontstaat voor de situatie in Griekenland bij andere landen. En zeker niet bij een grote bron van inkomsten die Duitse toerist. Veel van deze toeristen waren nog niet eens geboren toen de hel uitbrak in Europa in de vorm van de 2e wereldoorlog, het is dan ook niet fair om de bondskanselier te associëren met de praktijken die Hitler er op nahield en daarmee het huidige Duitsland te straffen. Het lijkt me beter dat we er voor zorgen dat zoiets nooit meer zal gebeuren.

Pap en mam staan ook weer bijna voor de deur. Deze keer blijven ze bij mij slapen, en dat is toch een stuk leuker. Het was toch elke keer raar om elke avond alleen terug naar huis te gaan en dan volgende dag weer naar het Hotel. Het zal wel een beetje krap worden, en ik hoop dat pap het opgeruimd genoeg gaat vinden. Ja pap ik doe mijn best maar ik heb op dit punt toch echt de genen van mama mee gekregen. Een beetje rommelig is juist gezellig.

2 thoughts on “Nattigheid

  1. Hoi Carien,

    Als ik en mam natuurlijk ook ook in je huis passen, is het opgeruimd genoeg en wordt het met elkaar knap gezellg.

    We zien er naar uit.

    Het is weer zo’n rare dag, jij in Griekenland, Marieke naar Dubai en Adnan op terugtocht van Rusland en wij zijn de spullen, jouw “bestellingen” en onze keren bij elkaar aan het pakken en vrezen, dat we de koffer weer tot op de gram nauwkeurig moeten wegen.

    Tot straks (over 6 dagen dus).

    Pap

  2. Ha Carien,

    Het is weer een mooi verhaal. Die Grieken toch……het is lastig als de spiraal naar beneden gaat om het hoofd koel te houden.
    Geniet straks met volle teugen van het bezoek.
    Een groet,

    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

