Στην Ελλάδα

Salamat

3 reacties

Salamat Asian store AthensEr komt een moment dat je het Griekse eten een beetje zat bent. De kruiden die je hier kan vinden zijn beperkt tot het geen dat in de Griekse keuken gebruikt wordt. En thuis wil je toch wel is wat anders klaar maken. We zijn het gewent om als Nederlander het beste te stelen van andere keukens bij gebrek aan een eigen lekkere keuken. Als zijn boerenkool en pannenkoeken niet te overtreffen. In de supermarkten liggen de schappen vol met de wereld gerechten van de Knorr. Hier is dat andere koek. Zelfs in de grote supermarkt is de sectie met buitenlandse producten steevast beperkt tot 1 schap.

In mijn zoektocht ben ik op de volgende winkel gestuit; Salamat. Het was precies zoals ik het had verwacht. Een toko volgepropt met te veel Aziatische producten. Het meest grappige was toch wel dat de medewerker vroeg of ik hulp nodig had, waarop ik antwoordde nee hoor alles staat in het Nederlands op de verpakking! Het was heel grappig, ik ben dus naar huis gegaan met een tas vol kruiden en currypasta en pindakaas. Heerlijk! Het personeel was uiterst vriendelijk en niet opdringerig, ik kreeg alle vrijheid om alles goed te bekijken zonder dat er een schaduw achter mij aan liep. Neem zelf is een kijkje zou ik zeggen. Het is vlak bij het President hotel. Het adres is Ampelokipi, Korinthias 24. De winkel is 7 dagen in de week geopend.

http://www.salamat.gr/

3 thoughts on “Salamat

  1. Dat is wel heel apart In Griekenland in een toko producten in een verpakking met Nederlandse omschrijving. Dat jij dat gevonden hebt.

    Mamma

  2. Ik ben erg blij voor je.Eten is ook belangrijk in onze leven.
    Dikke kus uit Nederland

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

