Στην Ελλάδα

Glassex

Glassex

Een reactie plaatsen

Het kriebelde al een tijdje, het was weer eens tijd voor een nieuwe inrichting. Dit had ik ook al toen ik nog klein was. Heb mijn ouders daar mee gek gemaakt. Maar eens in de zoveel tijd moeten alle meubels van de plek. Weet niet goed waar deze onrust vandaan komt, maar ook in mijn volgepropte studenten kamers was dit een terugkerend ritueel. Ik kreeg zelfs vragen van mijn huisgenoten. Deze post schrijf ik uiteraard in mijn nieuw ingericht huis waar ik nu uiterst content mee ben, maar voor hoelang dat is de vraag. Ook heb ik eindelijk het bankje dat je kan omtoveren tot bed goed in elkaar gezet. Het is door IKEA gemaakt en heeft dus per definitie meerder mogelijkheden om het tot op het eerste oog goed in elkaar te zetten. Ik kwam er achter dat dit niet het geval was samen met Marieke… Er was toen niks meer aan te doen door gebrek aan gereedschap. Maar nu heb ik het dan toch eindelijk gedaan. Buiten het feit dat er hier en daar nog het een en ander opgeruimd moet worden is mijn huis klaar voor het bezoek van pap en mam wat nu toch stiekem wel dichtbij komt.

De postbode heeft mij deze keer geen rekening van Vodafone gebracht, de winkel was gesloten op de meest rare tijden zonder dat er een briefje hing met de reden. Maar vandaag was ie dan toch open, de oplossing is in dit geval niet zo moeilijk. De rekening van de vorige keer mee nemen naar de winkel daar staat het account nummer op en dan kan er ook zonder rekening betaald worden. Hier kunnen ze bij de DEH(elektriciteitsmaatschappij) nog wat van leren. Daar moet je eerst in de rij staan om de rekening uit te laten printen waarna je zelf een kopie moet maken en dan kan je bij een andere balie betalen. Maar goed dat er zijde.

Vandaag een telefoontje gekregen van het werk dat ze me vrijdag gaan bellen om mij te informeren wat mijn rooster is. Dit betekend dus dat ze mij weer aannemen. Weet nog niet goed of ik nu heel erg blij wordt van het feit dat ik daar weer aan het werk moet, maar er is in elk geval geld voor brood op de plank.
Ook heb ik de ontdekking van de eeuw gedaan al zeg ik het zelf. Helaas heb ik last van kakkerlakken in mijn huis, weet nog niet waar ze vandaan komen, en heb tijdens het verplaatsen van alle meubels ook geen sporen van hun aanwezigheid kunnen vinden. Even voor alle duidelijkheid zelf de koelkast is van zijn plek gekomen en ook onder de keukenkastjes er schoongemaakt. Ik was dus aan het schoonmaken met glassex of beter gezegd windex toen ik zo’n onderkruipsel zag weg rennen mijn kant op wel te verstaan. Dat moeten we niet hebben, straks gaat ie ook nog vliegen schoot er door mijn hoofd. Het geen wat ik kon bedenken was heel heldhaftig het beest met glassex aanvallen. Met groots resultaat, binnen een paar seconden bewoog het beest niet meer. Ik moet hier wel een beetje om lachen gezien het feit dat en spullen die je kan halen tegen ongedierte een vermogen kost. Het opruimen van het beest vond ik nog het meest smerige, ik ben niet zo snel ergens vies, maar het idee gaf me toch een raar gevoel in mijn maag. Maar de aanval is geopend, hier zullen ze geen eten meer vinden en mochten ik ze zien tijdens hun strooptocht dan moeten ze dat bekopen met een chemische douche waar ze niet van terug hebben.

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

