Στην Ελλάδα

komkommertijd

3 reacties

De zomer loopt al weer op zijn eind, mensen wensen elkaar al weer een goede winter. De mussen vallen hier dood van het dak met de temperaturen weer boven de 40 graden. Het is heet geweest de afgelopen tijd. Met hier en daar een dag verlichting met temperaturen die maar net boven de 30 uit kwamen. Mijn huis is op de 5e verdieping, waardoor het wel een oven lijkt. De koelkast en heeft het er moeilijk mee. Mijn laptop vind het ook warm, de koeling draait op volle toeren om het vervolgens op te geven. De laptop schakelt zichzelf uit om bij te komen. De kleren die ik aan trek na een verkoelende en verfrissende douche voelen aan alsof ze net onder het strijkijzer vandaan komen. Ik ben dan ook weinig thuis geweest, direct na het werk naar het strand waar een verkoelend briesje staat en de verkoper je de koude biertjes op je handdoek komt brengen. Mijn vakantie dagen heb ik door gebracht op Agistri een heel klein eiland vlak bij. Ben er noodgedwongen terecht gekomen doordat alle ferry’s die ik wilde nemen volgeboekt waren. Maar desondanks een geweldige tijd gehad. Ben nog nooit zo vriendelijk welkom geheten, in het hostel waar ik geslapen heb is het mij nog steeds niet duidelijk wie er nou officieel werkten en wie niet. Het leek meer een verlenging van je woonkamer, een huiselijke sfeer. Het viel me dan ook zwaar om weer aan het werk te moeten. Ach dat is en het zal altijd het nadeel blijven van vakantie, er komt een eind aan. Verder ben ik ook nog druk bezig om de bureaucratie op orde te krijgen. Nadat ik mijn belasting opgave vakkundig had verkloot, de water rekening nog steeds niet binnen is gekomen, en het probleem met de elektriciteitsrekening weer een andere wending heeft gekregen ben ik daar nog wel even zoet mee. Het houdt me in elk geval bezig. De aanslag van de belastingdienst, de verkeerde van 2512,= is binnen gekomen. Op advies van iedereen plus mijn eigen gevoel ga ik dat onder geen beding betalen. Samen met Elefteria heb ik de correctie bij het belastingkantoor afgeleverd. Het papiertje ligt daar nu ergens in de chaos tussen alle andere papieren. Ik hoop dat het is door gekomen en dat ik snel de correcte rekening gepresenteerd krijg. De deadline voor het betalen is nu eind augustus. Wat mijn betreft kunnen ze wachten tot sint juttemis.

3 thoughts on “komkommertijd

  1. Lieve schat,

    Het blijft spannend dat land. Of het nu de temperatuur, de bureaucratie, je waterrekening of de elektriciteitsrekening is. Je heb t nu wel de ervaring dat het meestal ook wel weer op zijn pootjes terecht komt. Gaat nu ook vast gebeuren met de belastingdienst en anders gaan we samen me tjou en Elefteria naar het belastingkantoor.

    Liefs pappa en mamma

  2. Ik weet dat ze in Griekenland een inhaalslag moeten maken qua belastingen maar of dat perse op jou moet…. Ik vind van niet! Veel sterkte met de burocratie maar vooral veel genieten van alle andere zaken!! Liefs

  3. Bureaucratie !!!! Brrrrrrr.. Maar wel weer een gedoe voor jou.
    Maar de vakantie was geweldig ! Leuk voor je. Ja en dan aan het werk…ik weet het nog als de dag van gisteren…de eerste dag na..het plan om het relaxte gevoel vast te houden was altijd bionnen één dag foetsie. Sint juttemis, heb het nog even opgezocht in Wikipedia.
    Kunnen ze lang wachten ben ik bang.
    Houdt je goed !!!!
    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

