Στην Ελλάδα

Strand, daar word je lui van

2 reacties

Het weekend mat Marieke is als weer voorbij. Het is veel te snel gegaan. Op zaterdag morgen rond een uurtje of 10 zou Marieke een taxi pakken vanaf Vouliagmeni naar mij toe. De hele week had er een grote rij taxi’s gestaan voor het hotel. Maar op zaterdag was het leeg, de taxi liet op zich wachten. Zo rond een uurtje of 11 kwam de taxi voorrijden, Marieke zat achterin, ze had mij niet gezien. Ik zwaaide snel naar de taxichauffeur die aan gaf dat ie mij gezien had en stopte. Pas toen de koffer door de chauffeur aan mij werd gegeven, zag Marieke mij. Blij verrast was ze gelukkig wel.

Nadat ik mijn nieuwe huis had laten zien, hebben we rustig wat gegeten en zijn we naar het strand gegaan. Op het strand hebben we niks gedaan, zoals dat hoort op het strand. Marieke heeft nog wat geslapen en ik heb me de bezigheden van de andere mensen op het strand beken. Wat kunnen mensen druk zijn met niks. Vervolgens hebben we nog wat gegeten in de beach bar. Aan wat eten waren we ook wel toe, je krijgt toch honger van al dat niks doen. Na het eten nog een verkoelende duik genomen. Ondanks dat het water al lekker warm is, voelt het toch koud aan. Dit komt meer omdat je het zelf zo warm hebt. Maar als je er door bent is het ook echt heerlijk zwemmen. Tegen 7 uur hebben we ons in het openbaar vervoer gestort, dit zit dan vol met mensen die net zoals wij ook naar het strand zijn geweest. Bij de tramhalte aan gekomen vielen we met onze neus de boter, ik moest zelfs nog even stressen om het kaartje te stempelen. Vervolgens zaten we als sardines in een blikje in de tram, ondanks dat de airco het altijd goed doet was het warm. Gelukkig ging bij elke halte de deuren open. Marieke had er een beetje mee gehad, en aan dat verzoek werd voldaan. De bus die recht voor mijn deur stopt kwam langs toen we nog geen twee tellen bij de halte stonden. Ik ben nog nooit zo snel van het strand thuis gekomen. Om de bank te kunnen omtoveren tot een bed bleek nog een hele klus, Vincent en ik hebben de bank niet volgens de handleiding IKEA in elkaar gezet. De bank wilde dus niet uitvouwen. Ik was behoorlijk over de zeik daarvan, maar Marieke hield het hoofd koel en liet het allemaal een beetje gebeuren. We hebben de matras op de grond gelegd.

De volgende dag hebben we de stranddag herhaald, alleen waren nu alle parasols al bezet en hebben we moeten wachten tot dat de verkopers op het strand zich in de zond waagden en daarmee de plek in de schuw van de palmboom vrij gaven. Thuis als eerste alles open gegooid, door de wind die fors waaide was het niet heel erg warm geworden. Na een Griekse salade gegeten te hebben met brood hebben we nog even met pap en mam gebeld. Dat was leuk vooral omdat wij daar zaten in onze strand outfit en pap en mam met een trui aan. Op maandag was het al weer de laatste dag, Marieke had van het begin af aan gezegd dat ze voordat de werkweek weer begon voor haar collega’s ze een mail de deur uit moest doen. Dit is maandag gebeurt, zoals de mensen hier leven, rustig aan en morgen weer een dag. De schaduw die de palmboom ons bood is niet genoeg gebleken, we waren hier en daar wat verbrand. Ook was er een heuse aftersun crisis en de winkels waren dicht. De mail en nog een leuke foto van ons op ons terras zijn verzonden. Nog even de laatste zonnestralen mee gepakt en toen was het al weer tijd om afscheid te nemen. Het komt elke keer weer eerder dan verwacht, ik word ook altijd een beetje onrustig dan. Marieke was nog de spullen aan het inpakken en ik liep heen en weer.De taxi was zo geregeld, we stonden nog geen twee tellen of er kwam er eentje aanrijden. Engels sprak ie niet, maar het vliegveld wist hij wel te vinden.

Ik kijk terug op een drie leuke dagen zo met niks doen en genieten van mijn zus om me heen, is toch bijzonder. Er is er maar een en dat is nou juist het leuke.

2 thoughts on “Strand, daar word je lui van

  1. Lieve Carien,
    Die bezoek van Marieke aan jou vind ik zo leuk en lief.Jullie hebben all lang niet gezien.Ik heb tranen in me ogen,maar door de blijheid,dat jullie samen waren.Marieke had een druk week achter de rug en je zeker ook,en dan lekke samen op het strand liegen in de zon,geweldig!
    We horden van jullie ouders dat met je goed gaat wat maakt ons blij.We wensen je alle beste en jammer vinden dat je op de bruiloft van Zoran en Eveline kan niet zijn,maar ja,dat is het leven.
    We zullen aan je denken.
    Dikke kus Branka

  2. Ik wacht op de foto’s! XXX Branka

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

