Στην Ελλάδα

DOY papier werk

Een stapje naar voren…..

2 reacties

Na het werk ben ik wat gaan drinken bij Notos met Elefteria. Heel gezellig zaten we aan de Fix, chips er bij. Even al het gedoe op het werk doornemen. Ik had haar verteld over een leuke taverna, toen we weg gingen bij Notos dacht ik dat we naar haar auto liepen en zij dacht dat we naar de taverna op weg waren. Op een gegeven moment zag ik haar auto staan, althans dat dacht ik. Wat het was er een van het zelfde type en ze had me verteld dat ze wat planten in haar auto had staan. Dat was bij deze ook het geval. Maar het was niet haar auto, na nog een paar stappen vroeg ik waar gaan we eigenlijk naar toe? Het verschil in plan werd duidelijk, lachend over hoe stom we wel niet waren zijn we naar de taverna gelopen die op een steenworp afstand van waar we waren.

Van de week bij de hypermarkt van de supermarktketen Sklavenitis kon ik wel mijn geld achter laten. Ik heb een leuke set gekocht voor buiten op het balkon. Voordat ik over ging tot de aanschaf eerst gevraagd of het bezorgd kon worden en wat de kosten daarvoor zijn. Het favoriete woord van de Nederlander, gratis. Nadat ik betaald had en duidelijke instructies had gekregen dat het echt gratis was, hadden ze nog een aanbieding voor mij in petto, het kon ook nog in elkaar gezet afgeleverd worden alweer gratis. Maar voor het in elkaar zetten moest wel een tweede afspraak gemaakt worden. Ik vond het allemaal wel prima. Een dag van te voren kreeg ik een telefoontje dat ze het de volgende dag kwamen brengen en dat het al in elkaar gezet was. Ik kan niet anders zeggen dan prima service.

De situatie van de elektriciteitsrekening is nog steeds het zelfde. Stroom is er nog en de rekening staat nog niet op mijn naam. De waterrekening is daar nu bij de komen. De rekening is 104 Euro. Dit houd in dat er voor meer dan een jaar niet is betaald. Maar deze rekening staat wel op naam van de eigenaar. Dus dit probleem kan makkelijk op gelost worden. Ook ben ik inmiddels geregistreerd bij de gemeente en heb ik een sleutel gekregen om de belastingzaken te regelen. Geen idee waarom het nu wel is gelukt. Eerst stond ik in het verkeerde belasting kantoor, de wijk is verdeeld over twee kantoren, Maar nadat dat duidelijk was geworden stuurde zij mij naar het andere kantoor en ze wist zelfs de juiste verdieping er bij te vermelden. Daar een tijd gewacht en toen ik aan de beurt was sprak de aardige jonge man nog perfect Engels ook. Ik vertelde hem wat ik wou en hij vroeg mij of ik de benodigde papieren bij mij had, hij controleerde mijn paspoort. En zei; het kan geregeld worden maar ik heb een kopie nodig van het huurcontract. Die had ik niet bij me. Een haastige blik om mijn horloge en teleurgesteld uitdrukking op mijn gezicht was hem niet ontgaan. Hij vertelde mij dat ik de rij kon negeren en direct naar zijn bureau kon komen met de kopie dit ik beneden in de hal kon maken. Zo gezegd zo gedaan, stond ik een paar minuten weer aan zijn bureau waar hij alles in orde heeft gemaakt. Terwijl hij alles in orde maakte zat ik mij te verbazen over het papieren archief dat alle muren bedekte van plafond tot de vloer.

2 thoughts on “Een stapje naar voren…..

  1. Van een saai leven is totaal geen sprake Carien. Het is eerder spraakmakend. Je bent weer verder gekomen.
    Een groet,
    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

