Στην Ελλάδα

Daar zijn ze weer!!!

5 reacties

Het was een leuke ervaring om mijn ouders relatief zo dicht bij te hebben voor bijna twee weken. Het is uiteraard te snel voorbij gegaan. De jaloers makende smsjes dat ze weer ergens lekker hadden gegeten en lekker op het terras zaten kwamen binnen. Het bezorgde mij een lach op mijn gezicht. Griekenland is zoveel mooier dan Athene. De immense stad houd maar niet op, zowel in omvang als en het leven wat maar door gaat. Maar nu hebben ze ook de andere kant gezien, het platteland zal ik maar zeggen. Daar ben je voordat je het goed en wel in de gaten hebt. De 5 hoog bebouwing stopt abrupt en dan ineens is er de rust en volop natuur. Wat resulteerde in hele mooie foto’s. De natuur staat nu volop in bloei de zee is zoals altijd helder blauw en ook de bergen ontbraken niet. Op een locale markt hebben ze de auto aan de kant gegooid en voor een Euro aan sinaasappels gekocht. Daar hebben ze de hele vakantie van genoten, de buit was 3 kilo! Zelfs pap vond ze lekker. De terugweg Athene in was een beetje chaotisch, er was een omleiding. Maar mam heeft het hoofd koel gehouden en pap achter een stadsbus aan gestuurd die volgens de kaart de juiste kant op zou moeten gaan. Het resultaat de auto schade vrij weer afgeleverd bij het verhuur bedrijf. Al waren er wel “klachten” over de hoeveelheid zand die er op zat. Daarna had ik de primeur om de verhalen de horen onder het genot van een drankje op het terras. Misschien dat ze nu een beetje begrijpen waarom ik naar de gekke land ben verhuisd. Ook al woon ik niet in het mooiste stukje van Griekenland, het is maar de vraag of je wilt wonen op een mooie plek waar de helft van het jaar niks te beleven valt.
De volgende dag heb ik ze mijn nieuwe aanwinst laten zien; 4 stoelen en een tafel die ik op de kop had getikt bij een tweedehandswinkel voor 30 euro inclusief bezorging terwijl ik niet thuis was op de 5e verdieping. Het was leuk thuis komen met de tafel en de stoelen in de gang. ‘S avonds hebben we wat gegeten in een souvlaki tent bij mij in de buurt. Het was spitsuur, een komen en gaan van bezorgers en in de hoek twee dames die druk bezig waren om de bestellingen op te nemen. Onder het altijd gezellige TL-licht hebben we dat uitgebreid bekeken en met name pap en mam waren verbaast over de drukte zeker gezien het feit dat er drie van die tenten op een rij zitten. Maar ja als 5 miljoen mensen honger hebben dan moet er ook heel wat klaar gemaakt worden. Deze tent is door mijn test heb gekomen, zeer aardig personeel die nog even kwamen vragen of alles smaakte! De tent die recht tegen over mijn huis zit had ik eerder al een aan een test onderworpen maar die hebben glansrijk gefaald. Als je twee keer terug moet omdat er uien op je pita zitten dan ben ik weg. De volgende dag was de vertrek dag, het is toch elke keer weer een rare dag, je weet dat ze weg gaan. Dat rot gevoel, van dat was het weer als ze de metro in stappen. Het was weer super, iets om aan terug te denken!

Ondertussen heb ik nog steeds geen internet, dit begint me nu echt een beetje de keel uit te hangen, op de 24e maakten ze mij nog blij met de mededeling dat ik thuis moest zijn en dat ik aangesloten zou worden. Om 10 uur ging de deurbel snel deed ik open. Er gebeurde niks. De lift bleef staan waar die stond. Ik ben nog naar beneden gegaan om te kijken of er iemand was, maar de hal was verlaten. Teleurgesteld ging ik naar mijn werk. De volgende dag op aanraden van collega’s gebeld met het call center van Vodafone, die mij konden vertellen dat er contact met mij opgenomen zou worden voor het maken van een afspraak. Dit was ook het geval. Maandag tussen 6 en 8, fantastisch! Ik moet werken tot 6 uur, althans dat dacht ik. Ik had niet goed op mijn rooster gekeken ik moest 3 uur overwerken, dus tot 7 uur, shit. Ik had verwacht wel een uurtje (of twee) eerder weg te kunnen omdat het Koninginnedag was en we op volle sterkte zaten. Niks bleek minder waar. Er waren twee collega’s ziek. Ondanks dat het rustig was mocht ik niet eerder weg, het was dan ook erg frustrerend dat ik tussen 6 en 7 3 telefoontjes heb gehad. De afspraak dus maar verzet, naar dinsdag kon niet want in tegenstelling tot Nederland is de dag van de arbeid in Griekenland wel een vrije dag. Woensdag dan maar, weer tussen 6 en 8. Ik moet werken tot 6 uur, nu is het hopen dat het mannetje niet op tijd komt, want ik heb toch wel een half uurtje nodig om thuis te komen.

5 thoughts on “Daar zijn ze weer!!!

  1. Ha Carien,

    Leuk geschreven weer. Én ik begrijp van je pa dat er inmiddels weer internet is😉 Veel plezier daarmee, je merkt pas hoe vaak je dat (ongemerkt) gebruikt wanneer je het niet tot je beschikking hebt.

    Ik hoop weer meer van je te lezen, je schrijft vermakelijk en maakt me toch ook af en toe best jaloers. Veel succes en plezier daar!

    • Ja ik ben weer helemaal terug van weg geweest. Ben nu Peking express aan het inhalen. Het nieuws aan het kijken, dat miste ik wel het meest, ik had via mijn telefoon beperkte toegang tot nieuws van de NOS, dus nu weer gewoon elke dag het 8 uur nieuws, heerlijk!

      Groetjes Carien

  2. Dag Carien,

    Wel, wel, dat internet ! Volgens mij is jouw gevoel voor ‘tijd’ , voor onthaastien en een beetje berusten behoorlijk ontwikkeld daar. Leuk hé dat je pa en ma nu een andere ervaring hebben met Griekenland.
    Tot lezens, altijd weer heel verbeeldend.
    Gezellig weekend,
    Emmy

    • Berusten, ja en nee. Ik heb natuurlijk wel zitten klagen waarom het zolang moest duren en hoe onhandig het wel niet was. Maar ik heb me er wel bij neer gelegd, je kan hier dingen niet haasten, morgen is er weer een dag! Als het 25 dagen duurt dan ben je spekkoper als het binnen die tijd is geregeld.

      Groetjes Carien

  3. Lieve Carien,
    We waren in Kroatie en Bosnie met vakantie en nu heb ik weer tijd om je leuke verhalen te lezen.
    Dus ik moet inhalen en dat doe ik nu.
    Liefs Branka en lieve groeten van Mehmed

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

