Στην Ελλάδα

Geen www……

4 reacties

De eerste week in mijn nieuwe huis zit er bijna op. Vorige week zat ik tussen de tassen met mijn hebben en houden er in klaar om de volgende dag te verhuizen. Het is een drukke week geweest. Donderdag twee keer heen en weer gereden met Pia, met als resultaat een grote chaos in mijn nieuwe huis. Op donderdag avond zou ik met Vincent het bankje verhuizen maar die belde mij dat hij met pech langs de weg stond. De arme ziel, tijdens spitsuur op de Syngrou, daar wordt niemand vrolijk van. Hij had de auto nog achter een rij met taxi’s weten te zetten, maar die waren daar niet van gediend, hij moest maar snel maken dat ie weg kwam. Dit verdween als sneeuw voor de zon toen duidelijk werd dat de auto stuk was. Binnen no time was hij omringt door automonteurs, gelukkig liet de Griekse wegenwacht niet lang op zich wachten an was het euvel snel verholpen. De verhuizing van het bankje hebben we maar naar zaterdag verplaatst. De eerste nacht in mijn nieuwe huis heb ik wonder boven wonder goed geslapen. Het is nog even wennen aan het geluid van de lift, de weg langs mijn huis.

Eerder deze week heb ik internet aan gevraagd met telefoonlijn. Het ging vrij soepel, ik had mij gewapend met mijn paspoort en AFM naar de winkel begeven. De man vroeg uiteraard om de naam van mijn vader die ik voor hem opschreef en deelde mij mede dat ik de volgende dag een sms zou ontvangen op mijn telefoon dat de aanvraag in orde was. Die kwam maar niet, dus ik terug naar de winkel, waarop hij naar de tweede voornaam van mijn vader vroeg. Hij vertelde terloops ook nog dat hij me daar over had willen bellen…… Wanneer dan dude? Ik zit heel erg te wachten op mijn lifeline die internet heet. Weer kwam de sms niet, maar naar de winkel kon ik ook niet want ik moest werken tijden de openingstijden. Uiteindelijk werd ik gebeld terwijl ik aan het werk was, een gemiste kans. Niet veel later kwam er een sms binnen op mijn telefoon, aan een collega vroeg ik wat er stond en ik moest bellen. Snel ging ik op pauze om te bellen. Na er voor gekozen te hebben om in het Engels door te gaan stond ik een tijdje in de wacht, waarna er een vriendelijke stem mij in het Grieks mij vriendelijk bedankte voor het bellen met Vodafone. Waar mijn response op was of hij ook Engels spreekt, hij vroeg mij om een momentje en schakelde mij door. Weer een iemand die alleen maar Grieks spreekt, weer werd ik door verbonden. Enfin na 6 keer te zijn door verbonden kon ik eindelijk iemand Engels met mij spreken. Ze vroeg mij om mijn naam, ze had me gevonden in het systeem, daarna begon het gelazer. Deze keer was ik niet gewapend met mijn paspoort en AFM nummer. Zij moest, zoals dat gaat in call centers, uitzoeken wie ze aan de lijn had. Ze vroeg me wat mijn AFM nummer is, geen idee en ik kan het niet opzoeken want het staat in mijn telefoon en daar bel ik nu mee. Ok wat is je paspoort nummer, weer zei ik geen idee maar ik kan je de eerste 4 letter geven, die weet ik in middels uit mijn hoofd. Met als toevoeging dat ik haar ook de naam van mijn vader en moeder kon geven….. Uiteindelijk heb ik mijn geboorte datum gegeven. En ze vroeg me mijn telefoon nummer, waarop ik het antwoord alweer schuldig moest blijven, maar daar bel ik nu mee, kan je het zien in je scherm? Eindelijk kan ze mij vertellen wat er mis was met met aanvraag. Ze vroeg me naar mijn adres en vervolgens stelde ze de vraag of mijn naam op de deurbel stond. Nee er staat Nikos op. Ik kreeg de instructies mee op dat te veranderen zodat de techneut weet welke aansluiting hij in orde moet maken. Zodra ik thuis kwam direct de naam veranderd en de volgende dag toen ik naar mijn werk ging zag een man in een overall in de hal aan het werk in de meterkast.
Een paar dagen later kreeg ik een sms die mij vertelde dat ik mijn router op kon halen bij de post. Mazzelaar die ik ben kon ik dit vlak bij het werk doen en er was geen wacht rij! Nu wacht ik in spanning op het verlossende smsje dat ik ben verbonden met internet.

4 thoughts on “Geen www……

  1. Het is weer en mooi verhaal !
    Groet en verder nog een prettige Pasen.
    Emmy

  2. Hoi Carien,

    Ik lees dit en begrijp er (dus) uit, dat je vrees, dat je router is gebruikt voor een aansluiting bij je buurman/vrouw, gelukkig niet is uitgekomen! En ook, dat we weer kunnen skypen.

    • Helaas heb ik nog steeds geen internet. Ik ga zo langs de winkel om even na te vragen of het klopt dat ik wel een router heb maar nog steeds geen verbinging.

  3. haha wat een omslachtig gedoe, dan is NL misschien wel erg georganiseerd maar daar zou ik dan toch wel even naar verlangen. Geen internet is -tegenwoordig en zeker in jouw situatie- niet meer denkbaar en erg onhandig. Ik hoop dus dat het inmiddels of snel verholpen is/wordt! In elk geval heel veel plezier in je nieuwe huis, ik hoorde dat het echt top was van Marieke! Veel plezier, lieve groet.

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

