Στην Ελλάδα

30 jaar

30 maakt je buurt weer prettig!

6 reacties

Vandaag 30 jaar geleden werd ik door mijn moeder op deze wereld gezet, op een Zondag morgen. De geplande verhuizing die op 22 maart zou plaats vinden heb ik vakkundig in de wat geschopt. Klein als ik was eigenwijs als ik was lag ik op de intensive care. Van alle slangen was ik niet gediend en trok deze los, het verplegend personeel rukte keer op keer uit voor niks. De oplossing was simpel, vast binden! Ja ja een echte rebel in de notendop! Nog steeds bewandel ik graag het ongebaande pad. Tegen de stroom in is mijn favoriet. Niet omdat ik dit nou zo graag wil, maar omdat ik daar in geloof. Nu zit ik, net 30 jaar geworden, in Athene, Griekenland. Tegen alle adviezen in ben ik midden in de crisis toch gegaan……. Het is toch een mijlpaal, ook al is het maar een dagje ouder dan gister. Het voelt toch anders, als mensen nu vragen hoe oud ik ben dan is het antwoord 30! Maar mijn zus heeft mij verzekerd dat er leven is als je 30 bent en daar vertrouw ik dan maar op.
Wat heb ik nou eigenlijk bereikt? Buiten mijn veter strik diploma heb ik de HTS succesvol afgerond en daar ben ik best trots op, dat ik mezelf een ingenieur mag noemen. Ik heb een leuk stel vrienden om me heen verzameld. Ik woon niet meer in Nederland, iets dat ik al lang voor ogen had. Niet dat er nu zo veel mis is met Nederland, maar ik heb altijd al het gevoel gehad dat ik ergens anders wil wonen, en ik heb het gewoon gedaan. Baan en huur op gezegd, spullen bij mijn ouders op zolder geparkeerd. Ja ze dachten dat ze van me af waren toen ik 10 jaar geleden het huis uit ging. Nu staat al mijn zooi weer in hun huis. Buiten deze materiële zaken kan ik zeggen dat ik van mezelf hou. Zoals dat gaat in de liefde zijn er ook trekjes die ik liever kwijt dan rijk ben. Maar uiteindelijk gaat het om het totaal pakket. En dat bevalt me meer dan goed.
Als ik zo terug kijk ben ik best tevreden, er zijn honderdduizend dingen die ik anders had kunnen doen, maar de vraag is of mijn leven dan ook zo leuk zijn als nu. Ik denk, nee ik weet zeker van niet.

6 thoughts on “30 maakt je buurt weer prettig!

  1. Ik herken hier mijzelf in…..

  2. Wat een leuk verhaal.Ik hoop dat je onze kaart all lang binnen hebt .
    Lieve groeten Branka en Mehmed
    P.s.Heb je uitnodiging van Zoran en Eveline gekregen?

  3. Een beetje laat maar alsnog gefeliciteerd met je 30ste !!! Ik beleefde december m’n 70ste !!!
    Ik verzeker je dat de jou nog resterende jaren (TENMINSTE 40 JAAR!!) geweldig zullen zijn.
    Gebeuren er alleen maar leuke dingen dan? Welnee..van alles en nog wat komt voorbij…
    Trouwens die ervaring heb je.
    En blij zijn met jezelf Carien ? Goed zo !!!
    En tevreden ? Ook goed, dat is oké voor de toekomst !! Geniet ervan. Doe ik ook nog steeds.
    Wat een preek hé ! Je moet maar denken ze is al 70.
    Good luck,

    Emmy

  4. Mooie reflectie, doet ook niet iedereen die dertig is (zouden wellicht wel meer mensen moeten doen) en daarmee toch weer een extra bevestiging van je BIJZONDERE kant!

    PS nieuw huis is hem geworden: leuk en gefeliciteerd!! Hier keert het winterweer terug en bij jou is het zelfs nu 17 graden lees ik op de weerbericht app #jaloers!

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

