Στην Ελλάδα

Bowling in starplanet, neos kosmos

Spring

2 reacties

Bowling in starplanet, neos kosmosDe lente hang in de lucht, er heerst een rare sfeer van onrust, maar wel op een leuke manier. Iedereen geniet van de dagen die zonovergoten zijn. Griekenland is ook zoveel leuker als het een beetje lekker weer is, het land gaat toch een beetje in een winterslaap als het koud is. Nog even het gezeur over de verwarming is voorbij. Geen zorgen, het gezeur over de airco zal daar ongetwijfeld voor in de plaats komen. Maar dat is voor later, nu eerst genieten van het zonder jas naar buiten weer. Het is altijd een speciaal moment, de eerste keer zonder jas naar buiten, weet niet goed hoe dit komt. Zelf heb ik een hekel aan jassen, ze zijn heel praktisch hoor daar niet van, maar het geeft mij een (kinderlijk) gevoel van vrijheid zodra die uit kan. Heerlijk. Het drankje van de zomer, de frappe, is al weer gemaakt. Heb ook rietjes ingeslagen, want op de een of andere manier drink je frappe het lekkerst door een rietje!
Inmiddels heb ik weer een nieuw contract getekend, deze keer tot eind Mei, er staan nog wel 6 uur op het program. Maar volgens het management gaat dit in April veranderen naar weer gewoon 8 uur. Ik hoop er het beste van. Voor Februari heb ik met de overuren die ik gemaakt heb een deel van de verloren uren kunnen goed maken, maar het was helaas niet genoeg om op 8 uur uit te komen, al met al was het gemiddeld 7 uur per dag. Het rare is dat als je gevraagd wordt om over te werken en je dus een normale dag maakt van 8 uur het veel langer voelt als dat je gewoon voor acht uur op het rooster staat, echt voer voor psychologen, ik ben er nog niet over uit maar ergens neemt je geniale brein een loopje met je. De overuren die ik gemaakt het heb ik uitbetaald gekregen in tickets, op deze manier worden de uren niet belast. Iedereen roept als een kip zonder kop dat het beter is voor jouw en de werkgever. Zelf vind ik het een beetje raar, hoe kan het mes op deze manier aan twee kanten snijden? Niemand die mij kan vertellen hoe het systeem werkt en waar die bonnen vandaan komen. Het zit me dwars dat ik er niet om gevraagd heb om de uren op deze manier uit te laten betalen, dit heeft de manager vakkundig gedaan. Waarschijnlijk omdat het in elk geval voor de werkgever gunstig is. Wat het voordeel voor mij is, is bij mij nog onbekend. Maar de eerste boodschappen zijn er mee betaald. Het is wel op passen dat je de bonnen niet uitgeeft als water. Het voelt namelijk als monopoly geld, alsof het een extraatje is.
Afgelopen week zijn we met het werk wezen bowlen, er is een heuse competitie opgesteld en het is nog gratis ook. Winnaars zijn we niet geworden, maar ik stond samen met Stavros op de eerste plaats van ons team. Aankomende weer moeten we weer, heb er zin aan, het is toch altijd leuk, zeker als er hier en daar een strike wordt gemaakt. Het overwinnaars gevoel dat je krijgt als alles hebt omgooit, zo simpel, zo leuk. Ook gaat de voetbal competitie binnenkort van start. Daar heb ik me ook voor opgegeven, ik mis het sporten en het is altijd leuker om dat samen met anderen te doen. En die conditie van mij mag ook wel wat op gevijzeld worden.

2 thoughts on “Spring

  1. Bowlen met collega’s dat is leuk en dan ook nog voetballen. Samen sporten is toch leuk dan in je eentje een blokje rond rennen. We hopen dat het voor zonder jas aanhoudt.

    Liefs pappa en mamma

  2. Altijd leuk om je verhalen te lezen, en wat fijn dat je zonder jas naar buten kan.We hebben het koud.
    Dikke kus Branka

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

