Στην Ελλάδα

Wij staken

Hier gaan we weer…. stakingen

4 reacties

De nieuwe stakingsperiode is weer begonnen, vandaag alleen al stonden er 17 vakbonden op het programma. Het openbaar vervoer was daar 1 van. Alles ligt plat voor 48 uur. Gelukkig werd op het werk het nieuws verspreid met de mededeling dat de taxi wordt vergoed. ‘S morgens ben ik gaan lopen, was eigenlijk best wel een lekkere wandeling, aangename temperatuur zonnetje er bij. Maar ergens halverwege was ik er ook wel weer klaar mee. Maar goed het is ook weer zo wat om dan alsnog een taxi te pakken, je bent al over de helft. Eenmaal op het werk aangekomen gaat alles zoals normaal, telefoontjes komen binnen, hier en daar een email tussen door. In plaats van 6 uur werk ik vandaag 9 uur. Dit was mij gister al gevraagd, blijkt toch maar weer dat het moeilijk is om het weer te voorspellen over een lange tijd en dat de korte termijn betrouwbaarder is. Over uur nummer 6 is in de pocket. Voor de terug weg had ik besloten om een taxi te nemen, in het donker terug lopen zag ik niet zitten. Zo gezegd zo gedaan. Ik trof een aller aardigste uit Roemenië afkomstige taxichauffeur. Het leuke hiervan was dat zijn kennen van de Engelse taal dermate slecht was dat mijn even slecht Grieks wel op de proef gesteld werd. Het was een leuk gesprekje over het weer, en de crisis en uit welk land ik kom. Bij de supermarkt heb ik me laten afzetten, waarna ik mijn mandje vol heb gegooid met van alles en nog wat waarmee net geen complete maaltijd de maken valt. Boodschappen doen als je honger hebt is ook in Griekenland geen handige actie. Eenmaal in de rij bij de kassa zat ik me een beetje op te winden over waarom ik de gave heb om de in verkeerde rij te gaan staan. De man die aan de beurt was kon zijn boodschappen niet inpakken om dat alle boodschappen op de plastic zakjes lagen. Na dit gehannes was mevrouw aan de beurt die moeite had met de PIN codes van alles pasjes die ze had. Ondertussen kwam bij mij het besef binnen dat ik was vergeten om de aller aardigste taxichauffeur om een bonnetje te vragen. Dom dom dom, nu kan ik het geld voor de taxi niet terug vragen en houd ik van de 3 uur die ik vandaag heb over gewerkt nog maar ander half over…… Ja het is nu bij mij ook crisis door mijn eigen stommiteit, dat is in elk geval beter dan door stupide acties van de politiek, economen en andere bobo’s.

4 thoughts on “Hier gaan we weer…. stakingen

  1. Zo gaat het soms, gewoon vergeten…..zonde van de centen, euro’s bedoel ik……
    spannend wat er gaat gebeuren met Griekenland.
    Hier zijn prachtige winterplaatjes te zien, ’t Zijn net de schilderijen van eeuwen geleden. Maar het is ook schitterend als je de mannen van nu in hun gekleurde snelle pakken over het ijs ziet scheren.
    Morgen dooi….aan alles komt (voorlopig) een eind. Hou je taai daar.

    Lieve groet,
    Emmy

  2. De echte koude winterplaatjes maakten wel wat in mij los, Nederland is dan heel mooi. Zeker als daar nog een winterzonnetje bij schijnt. Vind het dan ook jammer dat de elfstedentocht niet is door gegaan, had er wel vertrouwen in.
    Het geld voor de taxi… tja dat ben ik al weer vergeten, het was een gezellig rit met een vriendelijk chauffeur. Dat is ook wat waard.

    Groetjes Carien

  3. Lieve Carien,
    Bij ons is de winter voorbij,geen sneeuw meer +6 graden.Jammer dat zo erg in Griekeland gaat met die vernielingen.Let goed op lieve schat want die 3 euro is minder erg dan dat je iets overkomt.Over je boon van taxi moest ik lachen want precies hetzelfde had ik met OV kaart van de bus. Ik ben vergeten uitcheken,hehehe…..
    Maar het kan nog altijd erger in onze leven.
    Veel succes en liefs Branka

  4. Ik vind ook heel erg jammer voor elfstedentocht !
    XXX Branka

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

