Στην Ελλάδα

regenboog

Wisselvallig weer?!

3 reacties

De maand was nog geen dag oud toen het eerste verzoek om overuren te draaien een feit was. Nico was de gelukkige die een uurtje langer kon werken. Zelf heb ik ook het eerste uur op de teller staan. Zou het dan toch allemaal goed komen? Er staat nu 6 uur in mijn aangepaste contract. De afgelopen week heeft ongeveer 25 man een formulier moeten in vullen waarin verklaard is dat ik om persoonlijke reden heb verzocht om 6 uur per dag te werken. Met enig gemopper heb ik de ondertekend, ik had er niet om gevraagd, het is me door de strot heen gedrukt. Maar goed, alles voor een baan, en dus inkomen. Maar goed op de tweede dag van de maand heb ik al 1 uur goed gemaakt, en afhankelijk van het rooster, komen er daar nog heel veel uren bij (denk ik). De voorspellingen volgens de manager waren dusdanig slecht dat het noodzakelijk was dat er minder gewerkt moest worden. De wind is blijkbaar uit een andere hoek gaan waaien want het word elke dag drukker en we hebben moeite om het gewenste service level te halen. Dat er nu meer betaald moeten worden voor die overuren is blijkbaar geen probleem. Hoe zou de beslissing zijn genomen, op basis waarvan? Het probleem is dat het contract nu niet meer te wijzigen valt voor februari, daar is al voor getekend, en een wijziging aanbrengen tijdens de lopende maand kan volgens mij niet. Toen ik naar Randstad moest om voor de aanpassing te tekenen en toen dus ook het nieuwe salaris zwart op wit zag staan, kwam ik toch bedrukt weer terug op de afdeling. Met 8 uur is het al geen vetpot maar nu ging van de 1045,- ook nog is 20% af. Zo bedrukt als de stemming was, zo zonnig is die nu. De vraag is alleen hoeveel zonnetjes heeft Erwin Krol op het program gezet?

De afgelopen week was het koud, temperaturen rond het vriespunt, nu is dat nog niet heel koud, ben toch wel meer gewend. Het grote probleem is dat de manier van verwarmen hier er anders aan toe gaat dan in Nederland. Ik woon nu in een huis waar de verwarming centraal is geregeld wat inhoud dat die op vaste tijden aan gaat. Dit gebeurt ongeveer de helft van de tijd dat ik er niet ben, dat frustreert enorm. Doordat ik ook met regelmaat van 4 tot 12 ’s nachts werk, hoor ik de verwarming voor de eerste keer die dag aanspringen als ik vertrek om naar mijn werk te gaan. En dat terwijl ik de hele dag in de kou heb gezeten. En daar betaal ja dan ook nog is 60 euro in de maand voor. Het grootste probleem is dat de isolatie belabberd is. Het is hier of je nou wil of niet, stoken voor de mussen. Zoals bij mij het geval is zijn alle ramen enkel glas en de muren zijn niet voorzien van isolatie waardoor het al snel vochtig wordt in huis. De reden voor de slechte isolatie zijn de kosten die worden uitgespaard tijden de bouw en het motto het is toch maar voor een paar maanden per jaar. Volgens mij is dat de reden waarom hier de mussen niet van het dak vallen in de zomer, alle koude lucht uit de airco verdwijnt naar buiten.

Ach voorlopig ben ik blij als ik naar mijn werk kan, eindelijk even helemaal warm worden, dat is gegarandeerd want de verwarming staat op 24 graden, en dan zitten sommigen nog te klagen dat ze het koud hebben. Zelf probeer ik de acht zes uur durende sauna sessie zo behaaglijk mogelijk te maken, trui uit en door het raam open te zetten…… Ja die mussen hebben het maar goed hier!

3 thoughts on “Wisselvallig weer?!

  1. Ha Carien,

    Koud brrr, hier inmiddels ook. Maar ik denk dat we er hier wat beter tegen bestand zijn.
    Er heerst al een voorzichtige elfstedenkoorts. Zou leuk zijn voor de enthousiatelingen.
    Nu sneeuwt het dus de moonboots van zolder en lopend naar de kapper straks.
    Meid wat weinig zekerheid heb je daar. Ach dat heeft ook zijn charme.
    Het blijft een uitdaging vind je niet? Ik hoop dat je nieuwe onderkomen (afgezien van de verwarming) bevalt. Een groet en werk ze.
    Emmy

  2. Lieve Carien,
    Om je te troosten,we hebben ook alle ramen enkel glas,jammer!
    Ik wens je alle beste lieve schat.Dikke kus Branka

  3. Lieve Carien,
    De verwarming moest er hier ook stevig aan trekken, maar wij zijn er wel baas over. Dat geeft dan toch jouw verhaal lezende een goed gevoel.
    De elfstedenkoorts is over. Er kan nu gewoon genoten worden van het ijs. Vandaag bij een flauw zonnetje was het boven het vriespunt. Ben benieuwd hoe het verder gaat met de uren.

    Liefs
    P&M

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

