Στην Ελλάδα

Full house

1 reactie

Kerst is al weer achter de rug, het is een beetje aan mij voorbij gegaan om eerlijk te zijn. Op kerst avond ben ik bij Olga wezen fonduen, was super gezellig en lekker. Interessant was ook dat er drie talen door elkaar heen werden gesproken. Grieks, Nederlands en Engels. Juist doordat er niet zo werd vast gehouden aan het steeds in het Engels praten was het ontspannen en gezellig. Op eerste kerstdag zat ik met wat slaap te kort op het werk, waar ik rustig kon verder slapen aangezien de telefoon 10 keer heeft gerinkeld in 8 uur tijd. Maar de sfeer zat er toch wel in, een collega had nog wat lekkers mee genomen, een praatje hier. De wisseling van de wacht met de avond ploeg om 4 uur bracht weer de nodige gespreksstof om het laatste uurtje door te komen. Op tweede kerstdag was het voor mij meteen raak, Alejandro vroeg mij om wat op de Nederlandse website op te zoeken het was net na 9 uur, en ja hoor mijn telefoon rinkelde. Niet te geloven, om 8 uur ’s morgens is er dus iemand geweest die heeft gedacht laat ik is bellen. Op tweede kerstdag nota bene. Maar ok deze dag ging voorbij iets drukker dan de vorige. En voor mij was het aftellen begonnen, Marjolein en Moniek stonden al bijna voor de deur. Huis schoon maken en boodschappen doen. Hopen dat mijn verzoeken met betrekking tot het rooster ingewilligd zouden worden. Uiteindelijk is alles gelukt, mijn salaris bleek in orde, nieuw contract getekend voor twee maanden tot 29 februari, het is dus een schrikkeljaar. 2 januari een vrijdag kunnen opnemen en op 3 januari een late dienst. Met al deze informatie heb ik mij op de 28e naar Syntagma gehaast om daar Marjolein en Moniek op te wachten, we kwamen gelijktijdig aan. Eenmaal thuis was het meteen als of er een bom was ontploft, twee grote koffers en niet heel veel ruimte, gezellig. ‘S avond een pita gyros gehaald en wat gedronken en gekletst. Het voelde alsof ik nooit ben weg gegaan. De volgende dag zijn we naar het centrum gegaan, langs de winkels en terrassen. Het doel van Moniek op de eerste dag bewerkstelligd. Een drankje op het terras in de zon. De volgende dag moest ik gewoon aan het werk, was wel raar om te vertrekken terwijl er nog twee mensen tevreden lagen te slapen. Na het werken wat gedronken en gegeten en voldaan gaan slapen. De volgende dag stond oud en nieuw al weer voor de deur, het is toch altijd een rare tijd die feestdagen. Eerst lijkt het een eeuwigheid te duren en dan in een keer is het zo ver. Een echt plan de campange hadden we nog niet, het was nog een beetje vaag allemaal. Maar aan het eind van de dag kwam er dan toch een beetje duidelijkheid. Snel hebben we wat gegeten en zijn nog even naar mijn huis gegaan, daar nog wat gedronken en weer terug naar het centrum waar we op het Syntagma plein op het vuurwerk hebben gewacht, het was een beetje een tegenvaller. Het was niet zo gezellig op het plein en het vuurwerk was wel erg matig voor zo’n grote stad. Maar goed niet iedereen gaat zo los als in Nederland. Daarna zijn we naar Psiri gegaan waar we door ene overactieve barvrouw hartelijk werden ontvangen met raki! De sfeer zat er goed in, onderweg nog twee Amerikanen op geduikeld. Niet veel later zaten we aan de rakomelo waar Olga en ik ons te goed aan hebben gedaan aangezien de rest van het gezelschap het liet afweten. Daarna begon de zoektocht naar de Six Dogs, dit bleek een goed verstopte kroeg te zijn aan gezien niemand wist waar het was. Maar dat probleem werd vanzelf opgelost toen bleek dat Martine in de kroeg zat waarnaar we opzoek waren. Rond een uurtje of half zes hielden we het voor gezien. Nieuwjaarsdag was zoals gebruikelijk de meest waardeloze dag van het jaar, alles dicht iedereen brak thuis. Geen bal te beleven. De dag voor de tv door gebracht, tegen de avond hebben we ons nog naar het centrum kunnen slepen om wat te gaan eten. De laatste dag komt altijd onverwacht snel, weet nog niet goed hoe dat nu komt. Maar we hebben het er nog even van genomen, de zon was weer van de partij en wij dus ook. Voor dat we ons op het terras gesetteld hebben zijn we eerst naar de Agora gegaan, een heerlijk stukje natuur midden in de stad. Tegen zonsondergang werd het wat fris om buiten te zitten en zijn we gaan lopen naar het Nationaal Archeologisch museum. Het was wat verder lopen dan ik dacht, maar ik begin de stad toch aardig te kennen en we liepen er dan ook zo heen. Het galgenmaal smaakte goed, de nacht was kort want om 3 uur ging de wekker en moesten Moniek en Marjolein naar het vliegveld. Moet zeggen dat het opstaan nog wel mee viel, alleen de slaap kon ik niet meer her vatten. Onrustig draaien in bed. Ben dus maar op gestaan en heb wat nieuws gekeken en heb in het zonnetje in Gazi een frappe gedronken. Het gewone leven stond aan de deur te kloppen. Ik moest me dan ook los rukken van het terras, het is toch te gek, in Januari nog buiten in de zon!

One thought on “Full house

  1. Gelukkig nieuw jaar ! (zie mijn e-mail)

    Het is weer leuk om te lezen over jouw dagelijks leven.
    Prettig dat je weer voor twee maanden geld en zekerheid hebt..

    Heerlijk hé die zon. Hij laat zich hier maar heel af en toe zien.
    Sommigen vinden januari maar een lastige maand grijs, saai…….
    In de skilanden is het wel andere koek, verre van saai, er is veel sneeuw gevallen, 20.000 mensen kunnen niet naar huis, lawinegevaar treinen rijden niet, etc. Pik jij nog maar lekker een terrasje daar in de zon !

    Lieve groet,

    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

