Στην Ελλάδα

Te kort lang weekend

2 reacties

Het bezoek van pap en mam zit er al weer op, het is al weer een week geleden dat ze voor mij stonden in Athene. Het is toch raar, op het werk had ik afgelopen donderdag dan ook de kriebels, net zoals je dat vroeger ook had als je op schoolreisje ging. De tijd leek stil te staan, toen ik om 9 uur kwam binnen lopen had ik Alexandro al verteld, als een mededeling in het kader van FYI, dat ik niet kon over werken vandaag. Ondanks mijn iet wat botte aanpak, begreep hij wel waarom. Later op de dag kwam hij vragen wie er kon overwerken, dat doet hij elke dag, hij loopt dan rond als sinterklaas met een groot boek om alle namen op te schrijven. Hij sloeg mij over met de mededeling dat het nog twee uur werken was tot 5 uur. Om 5 uur haastte ik mij dan ook het pand uit, de bus werd zoals dat hoort als je haast heb gemist op een haar na. De volgende liet naar mijn gevoel veel te lang op zich wachten, en we stonden lang vast om dat de twee grote wegen thisios en syngrou vol stonden met auto’s. Een maal daar aan voorbij ging het als een speer tot dat we de ronde op Syntagma moesten maken, de laatste meters… het duurde en het duurde. Nou ja, het stoplicht stond op rood dat was alles, maar mij geduld was op. In al mijn enthousiasme het hotel voorbij gerend, maar iets voor 6 uur was het moment dan toch daar. Knuffels van pap en mam, de enige echte. Heerlijk.
Het weekend is voor bij gevlogen, op vrijdag moest ik jammer genoeg werken, pap en mam zijn naar lykavittos geweest waar je een mooi uitzicht hebt over de stad. Zeker met het mooie weer. Het was het hele weekend zon overgoten. We hebben nog een heerlijke strand wandeling gemaakt en de dure en tevens lelijke jachten in de haven bekeken. Daarna zijn we nog even naar mijn huis geweest zodat zij nu ook weten waar ik woon. Daar waar ik alle bagage heen breng die ze voor mij hebben mee gezeuld. Heerlijk om weer wat keus te hebben. En sinterklaas heeft mijn huis ook gevonden! Wat zou er in zitten? Ik heb besloten om het te bewaren voor maandagavond alias pakjes avond. Heb dan ook direct wat van mijn “nieuwe” kleren aan getrokken. Waar je al niet blij van kan worden. Zondag hebben we gewandeld door psiri en het groene hart van Athene die stoa, het ligt midden in het centrum, mar zodra je de poort binnen stapt waan je je in een oase van rust, het geluid van de stad verstomd, de vogels nemen het omgevingsgeluid voor hun rekening. Maandag moest ene keer aanbreken, maar dat gebeurde naar mijn zin te snel, rond een uurtje of 2 was het tijd voor pap en mam om naar het vliegveld te gaan. Het was druk, heel erg druk zelfs. De platformen stonden vol met haastige mensen. Wij stonden daar lekker onhandig tussen. De tranen, en het gevoel, nee niet nu al namen de overhand. Nog 5 minuten, snel nog een omhelzing een echte kus. De metro naar het vliegveld arriveerde, en ging weer weg mij alleen achter latend in tranen, pap en mam in tranen in de metro. Nog een hand kus en weg waren ze. Wat en rot gevoel is het toch, overmeesterd door een leeg en verloren gevoel liep ik omhoog de metro weer uit mezelf afvragend waarom ik in hemelsnaam hier wil wonen en niet wat dichterbij de mensen die ik lief heb. Abrupt kwam er een eind aan deze overpeinzing, de realiteit stond op mij te wachten in de vorm van een controleur. Er werd om een vervoersbewijs gevraagd, die had ik niet want ik had niet de intentie om met de metro te gaan. Nadat ik door mijn tranen heen had uitgelegd dat ik mijn ouders naar de metro had gebracht gebaarde de controleur, met een uitdrukking op het gezicht van in dit gaat lang duren om de boete in te vullen en daar heb ik geen zin in, dat ik kon doorlopen.

2 thoughts on “Te kort lang weekend

  1. Lieve Carien,

    De overpeinzing….aan onze keuzes zitten niet alleen maar plussen. Maar dat weet je allang.
    En wat een geluk zo’n ‘luie’ controleur.
    Gezellig sinterklaasavond !
    Bij ons komt ie niet want wij geloven niet meer in hem. Dan krijg je ook geen cadeautjes.
    Pech, we gaan naar de bios, ook leuk.
    Werk ze en veel good luck.

    Emmy

  2. Lieve Carien,
    Ik blijf gerhalen dat je zo mooi en emotionel kan schrijven.Ik heb tranen in me ogen.
    Maar wat fijn dat je ouders er waren.Ik ben blij voor je en voor hun ook.
    Ik wens je een fijne avond van St.Klaas.We denken heel vaak aan je.
    Veel liefs en een dikke kus Branka en Mehmed

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

