Στην Ελλάδα

Het is bijna zo ver

2 reacties

De eerste verkoudheid en griepepidemie is een feit. Gelukkig gaat ie voorlopig aan mij voorbij, ik probeer dit ook zo te houden, en ik heb vertrouwen en mijn Nederlandse immuunsysteem. Ik hoop dat ie nog is ingesteld op Nederlands weer. De winterjas mag wel deze kant op komen, ook al zijn de temperaturen niet heel erg laag, het voelt koud. Een koukleum was ik altijd al, maar de integratie op dat gebied is aardig gelukt. Het komt misschien ook wel doordat de huizen hier matig tot slecht verwarmt en geïsoleerd zijn. Je hebt het dus al koud voordat je naar buiten gaat, een dikke jas is dan wel zo prettig. Verder zou het ook fijn zijn als ze hier in het appartement zouden besluiten om de verwarming aan te doen, dit word hier centraal geregeld. De verwarming gaat dan aan op vaste tijdstippen, helaas niet de hele dag. Je hebt dus dikke pech als je er niet bent als de verwarming aan gaat. Op het werk niks te klagen over de capaciteit van de verwarming, die staat zo hoog dat je alsnog in je zomer outfit naar je werk gaat. Het is een beetje het omgekeerde als in de zomer wanneer de AC op standje vriezen staat. Het blijft hoe dan ook een verkleedpartij als je naar buiten gaat in je pauze.

Ik heb de jacht geopend op appartementen die niet gemeubileerd zijn. De huurprijs ligt een stuk lager en je kan zelf bepalen wat je er in zet. Klinkt logisch, dus nu opzoek naar iets leuks om te huren en de Ikea overvallen voor de basis dingen die je nodig hebt. De rest komt later wel, je moet de Griekse economie toch op een manier ondersteunen, als niemand het doet dan doe ik het wel!

Verder sprak ik de eigenaar van het gebouw en die bracht mij goed nieuws, de verwarming gaat eindelijk aan. Vanaf morgen, ik weet niet wanneer en voor hoelang en of het er ook echt warm van gaat worden, maar het begin is er. Nu morgen de hele dag naast de verwarming gaan zitten en afwachten….

Inmiddels is het bijna een jaar geleden dat ik met de trein uit Nederland  vertrokken ben. Op 3 november om 1259 vertrok de ICE van af Utrecht centraal. Op 4 november begaf ik mij in verschillende landen, Duitsland en Italië en Oostenrijk. Op 5 november zette ik dan mijn eerste stappen in Griekenland in Patras. Om vanaf daar de bus te pakken naar Piraeus om vervolgens de met ferry naar Aegina te gaan. Daar eindigde mijn reis naar Griekenland en begon mijn reis in Griekenland.

2 thoughts on “Het is bijna zo ver

  1. Weer goed om te lezen. Succes met het vinden van een appartement.
    Alweer een jaar ! En wat is er veel gebeurd ! De winterjassen zijn hier ook bezig om omgehangen te worden. In ieder geval is mijn zomerkleding opgeborgen. De herfstkleuren zijn weer prachtig en het is fijn om in het bos te zijn.

    Good luck verder hé en tot het volgende hoofdstuk.
    Emmy

  2. Carien,

    Al weer een jaar. ZIe ons nog staan op het station in Utrecht. De reis in Griekenland zit er nog steeds niet op. Alhoewel de actieradius beperkt is tot Athene op dit moment. Maar wie kan voorspellen?

    Succes met de huizenjacht.

    Mamma

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

