Στην Ελλάδα

vloekencursus

Krachttermen

3 reacties

De zomer is voorbij, heb vannacht voor het eerst weer onder een dekbed geslapen in plaats van alleen een laken. Met als resultaat dat ik het te warm gehad heb. Maar ik geniet van het heerlijke nazomer weer. Overdag is het heerlijk, niet warm en niet koud. Dit is ongetwijfeld de beste tijd van het jaar. Ondertussen is al weer twee weken dat ik op de afdeling van Dell aan de slag ben. De training duurde gelukkig maar een week, en was goed georganiseerd. De afgelopen week is het dan echt begonnen, de eerste telefoontjes zijn gemaakt, naar Kenia, Tanzania en Zuid Afrika. Het was moeilijk om ze te pakken te krijgen, vaak word de telefoon niet opgenomen als er wordt gebeld met een afgeschermd nummer, of de secretaresse laat je niet verder. Na een aantal telefoontjes begon ik een beetje aan mezelf te twijfelen, na wat navraag te hebben gedaan bleek dat het inderdaad moeilijke landen zijn. Maar als je dan eenmaal de juiste persoon aan de lijn hebt zijn ze echt heel vriendelijk. De meeste waren enthousiast en vonden het geweldig dat ik ze alle ins en outs heb verteld over het programma. Wanneer er met de Nederlandse markt gebeld kan gaan worden, tja dat is de grote vraag, maar ik denk dat dat volgend kwartaal van start zal gaan. Het belangrijkste is dat ik mijn 2e contract bij Randstad heb ondertekend. Het loopt tot eind November. Dus tot die tijd hoop ik dat mijn hachje weer gered is!

De stakingen zijn in elk geval ook weer van start gegaan. Afgelopen week ben ik alleen op vrijdag met het OV naar het werk gegaan, de andere dagen was een vriendin zo lief om mij op te pikken. Misschien toch maar een fiets kopen, buiten het feit dat ik dat in het algemeen mis, ben je dan ook niet afhankelijk van anderen. Elke dag wordt er onderhand een nieuwe tax aangekondigd, wat veel frustratie oproept. Wanneer houd het op, wat krijgen we morgen te horen, er zal ongetwijfeld een reden zijn om niet alle nieuwe tax wetten in een keer aan te kondigen, maar het zorgt ook voor veel onrust. Het zwaard van Damocles hangt bij iedereen boven het hoofd.

Het ironische aan deze uitspraak is is dat Damocles een figuur is uit de Griekse oudheid is, die nadat de koning, Dionysios II, van Syracuse hem al zijn luxe had aangeboden waar hij in eerste instantie gretig op in ging. Totdat hij het zwaard boven zijn hoofd ontdekte. Dionysios liet hem daarmee het gevaar van in weelde leven (in)zien, door een zwaard boven zijn hoofd te hangen aan een paardenhaar. Waarop Damocles smeekte om weer van positie te ruilen. Deze geschiedenis herhaald zich nu, het zwaard is vervangen door nieuwe tax wetten, maar het gevoel is het zelfde, je weet niet wanneer het zwaard valt en of het betrekking heeft op jouw situatie. Om nog maar even een andere bekende uitspraak er uit te gooien, waarom wordt de kogel niet in een keer door kerk gejaagd?

Mijn Griekse woordenschat neemt met de dag toe, vooral de laatste tijd, sinds we hebben bedacht dat iedereen moet leren schelden in een andere taal. Grappig, het maakt niet uit welke taal je probeert te leren, je moet beginnen met het scheldwoorden vocabulaire. En niet alleen in het Grieks natuurlijk, onder andere het Italiaans komt veelvuldig voorbij. Afgelopen vrijdag was het helemaal raak, we zaten met een mannetje of 20 bij Notos een kroeg recht tegenover Teleperformance. Ik was met mijn Nederlands in de minderheid, maar ons scheldwoord gebruik viel in de smaak. Dus nu roept iedereen steeds dingen die ik hier niet neer zal zetten, terwijl ze mij hoopvol aankijken of ze het goed uitgesproken hebben.

3 thoughts on “Krachttermen

  1. Je hebt ze toch geen GVD geleerd ? Alhoewel het is een lekker dik woord vooral als anderen je niet direct ‘verstaan’ of begrijpen.
    Hoop dat je hachje( heel oud woord) ook in december wordt gered. I
    Wij gaan nu met vakantie dus de eerste weken heb je van mij gaan ‘last’. Wij zijn nog niet zover dat er een laptop of tablet mee gaat met vakantie. Komt nog wel ben ik bang.

    Wens je veel werkplezier !

    Groet,
    Emmy

  2. Als ze deze onder de knie hebben gooi je gewoon de volgende in de strijd dan wordt het nooit saai. Nog een andere term maar niet zo krachtig. Het wordt tijd dat het ei gelegd wordt.

    Liefs,
    Mamma

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

