Στην Ελλάδα

psiri

Weer beginnen

5 reacties

Na de onrustige woensdagmorgen die was het wachten op een telefoontje van HR. Dat telefoontje kwam niet, of was ik ongeduldig? Hoe dan ook, vrijdag middag heb ik geprobeerd om iemand van HR te spreken te krijgen, klinkt makkelijk, het bleek een hele opgave. Het is mij dan ook niet gelukt, dan maar een email sturen. Niet veel later liet Yahoo mij weten dat het email adres niet bestond, ik had het nota bene van haar visite kaartje afgehaald. Maar wat ik al vreemd vond was de het email adres eindigde op .com in plaats van .gr. Dit heb ik dan ook veranderd. De maandag verstreek, mijn geduld raakte een beetje op. Na nog een paar pogingen om haar via de telefoon te pakken te krijgen ben ik op aanraden van anderen er naar toe gegaan. Daar kreeg ik te horen dat ze mijn mail net had beantwoord. De training gaat maandag de 19e beginnen. En ik zou nog een telefoontje krijgen van iemand van Dell zelf. De training begint inderdaad op de 19e om 10 uur. Ik heb er zin aan. Het is toch wel raar om zo thuis te zitten en niet wetende wanneer je weer aan de slag kan. Ben wel benieuwd met hoeveel anderen de training is, ik hoop dat er een gezellige sfeer hangt. Maar daar weet ik maandag meer over. Ook hoop ik dan meer duidelijkheid te krijgen over wat er precies van mij verwacht wordt.

De afgelopen tijd was raar, de vakantie periode is afgelopen alles draait weer op volle toeren. Nou ja, wat de stakingen betreft dan. De taxi’s, vuilnisdienst, OV, allerhande ambtenaren en de tandartsen niet te vergeten. Vanwege die laatste groep zou ik persoonlijk de vlag hebben uitgehangen als ik er eentje had. Dat het vuilnis niet regelmatig wordt opgehaald is ontzetten smerig. Normaal gebeurt dat hier elke avond zo rond een uurtje of 11. Nu puilen alle bakken uit en is de berg die er om heen staat genoeg om nog twee andere bakken mee te vullen. Het stinkt een uur in de wind, gezien het feit dat het hier nog dik boven de 30 graden is, zal het ongedierte wel feest vieren in al het vuilnis.

Door de onverwachte vrije tijd heb ik wel eindelijk de moed bij elkaar kunnen rapen om de data van externe hardeschijf af te halen. Het resultaat een complete chaos aan bestanden. Ik heb ongeveer 9000 foto’s die ik moet uitzoeken en in mapjes moet stoppen. De bestanden die gered konden worden hebben alle bestand informatie verloren, ze hebben nu de veel zeggende naam als f892080324. Maar het was in elk geval erg leuk om een deel van de foto’s weer terug te zien.

Zondag met Angelos naar psiri (Ψυρή)geweest, een wijk waar veel studenten komen. Allemaal straten met allerhande winkeltjes, kleine cafeetjes en restaurantjes. Je moet er wel de weg kennen anders verdwaal je er hopeloos, maar het is zeker dat ik daar nog is vaker heen ga.

Ook heb ik de huur betaald, dit keer moest ik mij ineens wel legitimeren met mijn paspoort. Dit had ik dus niet mee gebracht aangezien er de andere keren ook niet om werd gevraagd. Ik heb de bediende mijn Nederlandse rijbewijs aangeboden als vervanging voor het paspoort, tot mijn verbazing werd het geaccepteerd. En het is ook wel aan gekomen denk ik aangezien ik mijn huisbaas niet aan de lijn heb gehad met de vraag waar de huur is.

Niet erg veel gedaan, moet ook zeggen dat mijn hoofd er niet echt naar stond. De onzekerheid begint dan toch een beetje te knagen, en dat motiveert mij niet echt om wat te gaan doen. Maar goed dat was dat, nu eerst maar is op naar maandag!

5 thoughts on “Weer beginnen

  1. Lieve Carien,
    Ik heb je atriken net gelezen.Wat een gedoe met die Grieken,maar ik wens je heel veel succes op maandag.Kop op,alles komt goed.Ik denk heel vaak aan je en wens ik je alle beste.
    Veel liefs Branka en lieve groeten van Mehmed

  2. Carien, nog steeds is het leven enerverend vind je niet ?
    Wel heel prettig dat je weer een baan hebt. Training, zet ‘m op.
    Hier is de miljoenennota uitgelekt, zoals de laatste jaren steeds het geval is.
    Het blijkt dat je met één druk op een knop de hele nota kan lezen. De inhoud wordt je niet vrolijk van zegt en schrijft men. De recessie is dus nog niet op z’n retour. Noiu ik wacht maar af kan er toch niets aan doen. Wens je een gezellig weekend en maandag succes.

    Hier schijnt op het ogenblik de zon !!!!!

    Een groet,
    Emmy

  3. Carien,

    Als ik dit schrijf zit je eerste dag er bij Dell bij na op. Het was weer een leuke update.
    In Nederland staat FC Twente weer boven PSV en is de aanhang van Feijenoord het niet een met het beleid met een gweldige vecht partij tot gevolg.

    Liefs,

    mamma

  4. He dag Carien,

    hoe is het uiteindelijk allemaal gegaan? Training enzo? Heb nu weer je moeder gesproken in de Doelen. Ik kom maar niet van je familie af🙂

    Groeten,
    Michel

    • Hey Michel

      Het lijkt allemaal weer goed te komen. Hen van de week mijn tweede contract getekend. Tot eind November zit het wel goed hoop/denk ik. Leuke familie heb ik toch! Hoop dat je het leuk hebt gehad in de Doelen.

      Geniet van het mooie nazomer weer!
      Groetjes Carien

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

