Στην Ελλάδα

open door

Out of the blue

4 reacties

De vakantiedagen zijn traditie getrouw veel te snel voorbij gegaan. Heb genoten van het onophoudelijke mooie weer. Naar het strand dat lekker rustig was opdat alle Atheners zijn vertrokken naar het eiland waar zijn zijn geboren. De die hards bleven dus over, en het was heerlijk, overal parkeerplek, lege plekken in de tram. Op steeds meer winkels hing een briefje met daarop de mededeling dat ze deze week gesloten zijn. Het leek wel een dorp. Na 15 Augustus werd het langzaam weer drukker in de stad, hoe drukker het werd hoe dichter ik bij het eind van mijn vakantie kwam. Op de laatste zaterdagavond ben ik naar Lykavittos geweest, het is de hoogste heuvel in Athene, met 227 meter heb je een adembenemend uitzicht over de stad, waar na zonsondergang alle fonkelende lichten van de huizen en de straatlantaarns zorgen voor een waar schouwspel. Op de laatste zondag lekker in huis aan gerommeld, wasjes gedaan, opgeruimd want er kwamen kijkers langs die eventueel het huis willen kopen. Nadat achter de rug was bekroop mij het typische nu is de vakantie echt bijna over gevoel.

Er stond een nieuwe uitdaging voor de deur, de training van Apple, om toe gelaten te worden tot de productie moesten er nog wel een aantal testen worden afgelegd. Ik maakte me daar wel druk om maar geen zorgen, dit soort apparaten is mijn ding, volkomen logisch en voor mij niet te snappen waarom anderen in het duister tasten en de handleiding nodig hebben. Met frisse zin en een zelfverzekerd gevoel stapte ik dan ook de cursus ruimte in, waar we net zoals in de Oprah Winfrey show de Mac onder onze stoel vonden en mochten uitpakken. Waarna de training echt van start ging met de basisbegrippen over hoe een Mac werkt en een korte kennismaking met de producten van Apple. De tijd vloog voorbij, op dinsdag zijn we nog even wezen borrelen, alle vakantie verhalen uitgewisseld en bij gepraat. Super gezellig.

Woensdagmorgen kwam ik bij mijn werkplek en zag dat er bij mijn Mac geen naamplaatje was neergezet. Ik vroeg aan de trainer waarom, waarop zijn antwoord was, pak al je spullen en loop met me mee. Verbaasd deed ik wat be gevraagd werd en liep de gang op waar mij werd medegedeeld dat ik kon vertrekken. Volledig uit het lood geslagen kon ik nog net de vraag waarom formuleren. Het antwoord daarop bracht mij nog meer van mijn stuk voor zo ver dat nog mogelijk was. Het antwoord luide, gebrek aan technische vaardigheid. Dit kan niet waar zijn, gebrek aan technische kennis en of vaardigheid, are you serious? Waarna het op mijn accent werd gegooid. Ik dacht namelijk dat mijn contract vandaag verlengt zou worden, niet dat ik op straat gegooid zou worden. Mijn collega’s werden in het ongewisse gelaten, de trainer startte de training net als anders. Zij waren in de veronderstelling dat ik een de functie had aan geboden gekregen van een andere Nederlander die onlangs heeft opgezegd. Voor hun kwam het ook onverwacht toen ik zei dat ik op straat stond. Na wat hartverwarmende worden moesten zij echter weer terug naar de training.

Ontgoocheld, kwaad, gefrustreerd en verdrietig heb ik eerst mezelf even de tijd gegeven om mezelf weer bij elkaar te rapen om daarna bij HR te vragen of er nog iets anders was waarvoor ze mij konden gebruiken.

Na een telefoontje met Marieke liep ik dan ook strijdlustig het kantoor van HR binnen, waar ze mij 1 positie aan konden bieden waarvan het niet zeker is wanneer en of het project doorgaat. Maar niet geschoten is altijd mis, nadat ik de vrouw die mij interviewde had overtuigt dat ik echt 100% Nederlands ben en daar echt meer dan 28 jaar heb gewoond, ze heeft het wel vier keer gevraagd, mocht ik een klein testje doen. Een stukje tekst vertalen van het Engels naar het Nederlands. Dat was een makkie, in mum van tijd was ik klaar, de eerste indruk die ik heb achter gelaten was goed. Vrijdag kan ik bellen, ze hebben nog andere kandidaten die ze willen zien, om te horen of het wat wordt.

4 thoughts on “Out of the blue

  1. Mooi Kut Carien,zet ‘m op,je vind zeker wat anders!

  2. Ha Carien,

    Ik hoorde het van Mariek, wat een @)&!(@~*@!+ ….

    Anyway een topper als jij vindt altijd een leuke job, succes en vertrouw op jezelf!

    Liefs
    Irving

  3. Lieve Carien,
    Veel succes, want na regen komt zonneschijn.Je bent dapper,dus het gaat je lukken.
    Ik denk aan je, alles komt goed.
    Dikke kus Branka

  4. Wat jammer !!!! Dit is weer zo’n voorbeeld dat het leven niet van een leien dakje gaat. Dat weet je wel natuurlijk maar onverwacht opnieuw ondervinden is andere koek. Goed wie weet wat de laatste test brengt,. wordt het niet dit dan wordt het wat anders ….alhoewel het makkelijk praten is als je zelf al 10 jaar met pensioen bent. Ik denk aan je. Klinkt misschien wat oubollig maar het werkt vaak. .

    Liefs,
    Emmy
    p.s. ik denk dat je de uitslag al hebt. Vrijdag toch?

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

