Στην Ελλάδα

BlackBerry&Apple

De kogel is door de kerk

3 reacties

Ondanks dat het vakantie tijd is en de NOS het nieuws, met wisselend succes de uitzending probeert te vullen met de zomer column, wordt het drukker op het werk. De stroom van emails en telefoontjes komt nu echt op gang, zo af en toe zijn we zelfs allemaal in gesprek. De stress die er was in het begin als de telefoon ging is verdwenen, veel klanten help je binnen no time van hun probleem af. Alles leek in kan en kruiken, tot dat vorige week het gehele Franse team in een keer was verdwenen, bij terug keer voor spelde de uitdrukkingen op de gezichten niet veel goed. Over de geheimzinnige vergadering die had plaats gevonden mocht alleen niet gepraat worden. Maar dat er iets aan de hand was, ja dat was wel duidelijk. Twee dagen later sta ik op de tram te wachten na het werk, komt Laura naar mij toe die normaal gesproken aan de andere kant op de tram staat te wachten, met de vraag of er bij het Nederlandse team ook mensen een aanbieding hebben gehad om bij Apple te gaan werken. Enig sinds verbouwereerd zeg ik onbenullig, nee niet zo ver ik weet. In de tram naar huis moet ik er steeds over na denken, het ging toch goed? De beoordelingen waren ook in orde, iedereen zat in de lift. Wat is er toch aan de hand? Ik laat het voor wat het is totdat ik dinsdag nog even langs het werk ga om wat te drinken met collega’s, die mij begroeten met de mededeling, er is slecht nieuws. We weten nog niet precies hoe en wat maar morgen weten we meer. Uiteindelijk weet ik los te peuteren dat we waarschijnlijk allemaal naar Apple worden overgeplaatst. De volgende dag worden we bij het management geroepen en krijgen we het nieuws officieel te horen. Apple heeft per direct mensen nodig, en we kunnen worden overplaatst, er moet echter wel eerst een sollicitatie aan vooraf gaan die hoofdzakelijk zal kijken of het Engels van dusdanig niveau is je fatsoenlijk een klant te woord kan staan. Zoals gebruikelijk maak ik me zorgen als er testen worden afgenomen die ik niet zelf in de hand heb, maar al met al lijkt het me wel een leuke uitdaging om alle producten van Apple onder de knie te krijgen.

Ook dit hoort bij het avontuur wat ik ben aan gegaan, de onzekerheid, hoe kan je je staande houden? Je best doen en vertrouwen op je eigen kunnen zijn twee belangrijke dingen. En dat het niet zonder slag of stoot zou gaan had ik gelukkig al ingecalculeerd, alleen komt het toch altijd onverwacht uit een andere hoek. Dus even door de zure Apple heen bijten en het onrustige gevoel wat ik nu heb niet de overhand laten nemen dan komt het allemaal wel goed.

En als klap op de vuurpijl ook nog commentaar op mijn blog, het was inderdaad al weer een tijdje geleden dat ik iets had gepost, en ja ik bepaal wanneer en wat ik op het wereld wijde web gooi. Soms kom het er gewoon niet van, geblokkeerd door alle gebeurtenissen, gebrek aan inspiratie of domweg gewoon geen zin. Het commentaar dat mijn blog weinig emoties bevat, ik weet het zo net nog niet. Het is een kunst, die misschien wel noodzakelijk is, om tussen de regels door te lezen. Buiten het feit dat het niet mijn stijl is, emoties laten zich lastig op papier zetten. Daarom aan iedereen die wat te zeuren heeft een uitdaging, plaats is een reactie het is wel heel erg gemakkelijk om wat te vinden van mijn blog zonder zelf ook maar de moeite te nemen om een reactie achter te laten en daar mee een stukje van je zelf te tonen……

3 thoughts on “De kogel is door de kerk

  1. Zo da’s een pittig stukkie, vooral dat laatste. Ben blij dat ik nooit commentaar heb gehad in negatieve zin, lees je hersenspinsels altijd heel graag en bewonder je schrijfvermogen. Vind het allemaal heel amusant en onderhoudend om te lezen….. Dus wat mij betreft niets dan lof en ga zo door zou ik willen zeggen, dan zal ik wat vaker reageren…

  2. Carien dat is best spannend allemaal. Het leven is in ieder geval niet saai !!
    En commentaar op je blog ? Trek je er niets van aan. Commentaar geven is een heel makkelijke weg. Jij bepaalt wanneer en wat je schrijft, doe ik ook. Het gaat uiteindelijk om het contact vind je niet?
    Good luck en een goed weekend.
    Emmy

  3. Lieve Carien,

    Ik kijk nog op jouw weblog of er een vervolg staat. en dat valt mij ineens de cartoon aan de bovenkant van de pagina op. Wat geestig.

    Liefs,

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

