Στην Ελλάδα

Batis Beach Party

Beach party!

2 reacties

Nu de rust min of meer weer is terug gekeerd in Athene, de Mac Donalds weer voor zien is van ramen, wordt het plein weer gefatsoeneerd. Het nieuws draait nog steeds om de crisis die zich als een olievlek aan het uitbreiden is over de rest van Europa. Nu is dit op zich geen nieuws maar het komt wel steeds duidelijker naar voren. De Belgen zullen naar alle waarschijnlijkheid weer naar de stembus moeten als ik mijn Belgische collega’s mag geloven. Toch gaat alles gewoon door in België, de oplossing is dus de hele politiek er uit! Dat scheelt enorm in de uitgaven. Ik weet alleen niet wie het land dan wel moet gaan regeren. Ze zijn in ieder geval trots op het record wat ze nu wel heel zeker en vast in handen hebben. Trots zijn ze ook op het feit dat ze Vlaams spreken, typische Belgen grappen zijn geen probleem, maar zeg niet dat ze Belgisch praten want dit resulteert gegarandeerd in de toch iet wat geïrriteerde reactie die begint met een diepe zucht en vervolgt wordt met; nee het is Vlaams!!

Afgelopen dinsdag en woensdag hebben de taxichauffeurs zowaar gestaakt. Het was een rare gewaarwording om geen gele taxi’s te zien rondrijden. Maar het moest er een keer van komen dat zij ook gingen staken, al denk ik dat het meer impact zou hebben als ze dit tegelijk zouden doen met de openbaar vervoer. Maar voorlopig staan daar geen aankondigingen meer voor op de planning. Dus weer gewoon met de tram naar het werk ipv last hebben van mijn eigen principes, die dreven mij er toe om midden op de dag een wandelingetje te maken van een uur. Ik vond het namelijk niet fair om de taxichauffeur de lachende derde te laten zijn en te laten profiteren van de OV staking. Halverwege had ik wel zoiets van jij en je principes ook altijd, maar eigenwijs als ik ben heb ik er toch aan vast gehouden en ben de volgende dag “gewoon” weer wezen lopen.

De stroom van telefoontjes begint langzaam maar zeker op gang te komen, ik heb zelf een beetje het gevoel dat het stilte voor de storm is. Maar het is ieder geval goed, je doet wat, de tijd gaat sneller voorbij en het geeft een goed gevoel om iemand zijn probleem op te lossen. Ook word je er steeds handiger in, als je een probleem vaker hebt gehad dan praat je iemand er zo door heen, je hebt geleerd van de fouten die je de keer daar voor hebt gemaakt. En met de gezelligheid zit het ook nog eens goed.

Afgelopen zaterdag een beach party gehouden op kalamaki beach. Het was een bring your own party. Er was een grote bak met ijs geregeld om alles een beetje koel te houden. De tram zat nog voller dan in de spits, iets wat ik totaal niet verwacht had, de reden waarom werd mij echter snel duidelijk, langs de boulevard was het druk. Er speelde aan bandje aan het strand, het publiek zat keurig in rijen in tuinstoelen. En dit zal vast om meer plekken het geval zijn geweest. De band stopte rond een uurtje of 11 met spelen, waarna wij onze eigen muziek aan zetten die van stroom werd voorzien door middel van een aggregaat. Iets na middernacht hebben Olga en ik besloten om te gaan zwemmen nadat we ons hadden laten overhalen door Thomas. Het was leuk om zo in het donker in het water te zijn, de lichtjes van de eilanden in de verte te zien en de ferry’s voorbij te zien komen. Tegen vijven werd ik door Christophe en zin vriendin thuis afgezet, ondanks dat ik me had voor genomen om eerst te gaan douchen en daarna pas het bed in te duiken, heb ik me bij het aanblik van mijn bed niet tot mijn voornemen kunnen zetten. Iets waar ik spijt van had toen ik wakker werd, mijn bed was veranderd in de zandbak, de rest van mijn huis trouwen ook. Ik wil dan ook niet weten hoe de achterbank, die ik heb omgedoopt tot zandbank er uit zag.

2 thoughts on “Beach party!

  1. Weer leuk om je verhaal te lezen. Lekker hé al dat zand. Kleeft zo….
    Ik vind het strand ook heerlijk maar dat zand overal tot op aan je haarwortels,brrrr!!

    Groet en een goed weekend alsvast,

    Emmy

    • Zand is en blijft een grappig goedje. Binnen twee minuten ligt mijn handdoek al vol met zand, ik kan er niks aan doen. Volgens mij was dit vroeger ook al zo. Ik snap nu ook waarom mam daar niet zo vrolijk van werd, je vind het werkelijk waar overal terug. Maar echt last heb ik er niet van. Binnenkort maar weer is een zandkasteel bouwen!!!!

      Fijn weekend,
      Groetjes Carien

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

