Στην Ελλάδα

bouzouki

relax, aan het werk

2 reacties

De toeristen stroom begint nu echt opgang te komen overal zie je mensen met reis gidsen in verschillende talen. Gespannen staren ze naar de informatie op de kaart en de haltes die worden weer gegeven in de tram. De vraag zitten we in de goede en waar moeten we er uit is op de gezichten af te lezen. Afgelopen zaterdag hoorde ik een Nederlands stel praten over dat ze woensdag al weer naar huis gaan. Ze stapten uit bij de zelfde halte als ik om van het mooie weer en het strand te genieten. Nadat we uitgestapt waren heb ik ze aan gesproken en verteld dat er een 48 uurs staking op de agenda staat voor dinsdag en woensdag. Ze vertelden mij dat ze geen last hadden gehad van de onrust en stakingen en dat ze het naar hun zin hebben. Vervolgens bedankten ze mij voor de informatie, ik hoop dat ze daar zo over blijven denken als ze er achter komen dat hun vlucht wordt om geboekt naar een later tijdstip. Hoe ik op mijn werk ga komen, of met de taxi en dan wel vragen om een bonnetje want anders wordt het niet vergoed of lopen. Om eerlijk te zijn, daar ga ik me maandag pas druk overmaken.

Ik heb een heerlijke dag gehad op het strand, mocht ook wel aangezien ik elke dag langs het strand rij met de tram en de mensen zie genieten, vandaag was het mij beurt. Verbrand en met de zon in mijn gezicht heb ik tegen een uurtje of 7 het strand gelaten voor wat het was en samen met Jevi een pita gyros gehaald. Daarna nog even snel langs de supermarkt voor een flesje retsina en masticha. Op het balkon genoten van avond, de temperatuur daalde en er stak een heerlijk briesje op. Tegen een uurtje of 1 naar huis gegaan met de taxi, best wel decadent eigenlijk. Maar het is goed te betalen en een uur wachten op de bus, nee daar had ik echt geen zin in.

Op het werk beginnen de telefoontjes langzaam binnen te komen, echt druk is het niet, maar het begin is er. Nu de kop er voor mij af is begin ik er lol in te krijgen. De stress als de telefoon gaat neemt elke keer af. Al blijft het grappig dat je met 6 man zit te wachten naar wie er door geschakeld gaat worden. Dit is vooral leuk voor de mensen van de eerste lijn. Die zijn dan klaar met de klant en kijken over hokje heen om te zien wie de gelukkige is.
Dinsdag en woensdag wordt er dus gestaakt en omdat het een twee 24 uurs stakingen zijn en er dus niks rijd wordt de taxi vergoed, tenminste dat wordt ons verteld. Je moet de taxichauffeur om een bonnetje vragen en die in leveren bij Angela. God knows who Angela is en dan hopen dat je het geld ooit nog weer terug ziet.

2 thoughts on “relax, aan het werk

  1. het zijn toch spannende tijden. deze week hier ook stakingen bij het openbaar vervoer in Den Haag, Amsterdam en Utrecht. Ze doen het hier iets chiquer geen 24 uurs stakingen, maar alleen buiten de spits.
    we zitten nu binnen en worden getroffen door regen en onweer, niet een echt knetterend. Maar vannacht nieuwe kansen.

    liefs p&m

  2. Carien de Grieken hebben besloten. Het wordt dus de broekriem aanhalen. Meestal zijn dat ook ‘de riemen’ van de allerarmsten. Zo gaat dat jammer genoeg. Gloed verdelen, rechtvaardigheid, dat heeft nog geen volk echt ervaren. Dat is altijd zo geweest.

    Maar wij hebben een daad gesteld (grapje) ! Een hele doos Griekse kersen gegeten. Daar heb ik dus de heerlijke Hollandsche voor laten staan. En ik ga feta kopen.
    Nou ja de economie red ik hier niet mee, het is een manier van betrokken zijn.
    Gezellig weekend !
    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

