Στην Ελλάδα

De waterrekening (ΕΥΔΑΠ) betalen

1 reactie

De water rekening valt hier elke 3 maanden op de mat. De schade viel gelukkig mee. Maar waar en hoe ik die 7 euro moest betalen kon ik niet op maken uit de rekening. De vraag heb ik eerst maar is gesteld aan mensen die hier al wat langer wonen. Dit resulteerde in 10 verschillende antwoorden. Daar schoot ik dus niet echt wat mee op. Wat een goede zet bleek te zijn was een bezoekje aan de website van ΕΥΔΑΠ, zowaar ook in het Engels te bekijken en nog overzichtelijk ook. Keurig netjes stonden alle betaal mogelijkheden opgesomd inclusief links met meer informatie. Je kan zelfs je rekening online bekijken, zien of de betaling al is voltooid ( ik zou de website bijna aan mijn favorieten toe voegen). De mogelijkheid om bij de ΟΠΑΠ (opap) te betalen leek mij wel wat. Bij mij in de buurt had ik verschillende van die winkels gezien. Ik was in de veronderstelling dat het van die gokkantoren waren. Daar een rekening betalen leek mij een beetje vreemd. Maar goed ik moest nog wel even opzoek naar eentje de geautoriseerd was. Twee straten verder op liep ik gewapend met mijn rekening de ΟΠΑΠ binnen en overhandigde de rekening met het gevoel van ik word zo uit gelachen. Maar niks van dit, ze scheurde de onderkant van de rekening af en ramde er een stempel op, gaf die weer terug aan mij en zei 8 euro. Twee tellen later stond ik weer buiten, weer een stempel rijker en met de vraag waarom moest ik 8 euro betalen in plaats van 7?

Lees hier deel 2

One thought on “De waterrekening (ΕΥΔΑΠ) betalen

  1. Pingback: De waterrekening (ΕΥΔΑΠ) betalen deel 2 | Στην Ελλάδα

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

