Στην Ελλάδα

Mavro Lithari

Naar het strand

2 reacties

Na een week gewacht te hebben op een test telefoontje uit Canada, die tot onze teleurstelling is uit gebleven, werd het dan toch eindelijk weekend. Zaterdag met een stel naar het strand geweest met de naam de zwarte steentjes (παραλία μαυρο λιθαρι) even buiten Athene. Het was nog een hele tour om er te komen. De trams die aankwamen bij mijn halte Baknana zaten afgeladen vol, het leek de tram naar Scheveningen wel. De eerste twee gingen dan ook aan mijn neus voorbij, eenmaal in de tram was het best gezellig en eindelijk op weg naar Glyfada waar Thomas mij op zou pikken om vanaf daar verder te gaan met de auto. Na een mooie auto rit kwamen we aan op het strand waar zowaar nog plek was onder een van de parasols. Snel alle spullen neer gegooid en de zee in gesprongen. Heerlijk, als was het water nog wel wat koud. Na het zwemmen hebben we wat gegeten bij het restaurant aan het strand. Thomas was gelukkig zo vriendelijk om ook nog even een Engelse menu kaart te vragen. Tegen de tijd dat de dag over ging in de avond zijn we weer terug gegaan, gelukkig zaten de trams minder vol dan op de heen weg, sterker nog ik had een zitplaats, iets wat toch wel fijn gedurende de rit die bijna een uur duurt. Zaterdag avond heb ik burgerlijke activiteiten ontplooid zoals de was die met de hand gedaan moet worden, en opruimen, schoonmaken. Ondertussen met de hele wereld zitten skype-en en chatten. Zondag weer naar het strand, deze keer wat dichter bij huis, van zwemmen is het niet gekomen want al snel betrok de lucht en vielen er dikke druppels naar beneden. Maar niet getreurd onder de parasol die ze hier een paraplu noemen was het droog. Maar het bleef regenen, dus uit eindelijk zijn we vertrokken om nog wat te drinken en te eten op het balkon waar we droog zaten onder de tenten (luifels).

Op het werk zit de sfeer er goed in zowel onderling als met de Fransen. Ondertussen is de PlayBook ook in Nederland in de verkoop gegaan en zijn er enkele telefoontjes binnen gekomen. Het is wel spannend elke keer als de telefoon gaat wordt het stil en luistert iedereen mee. Mijn eerste telefoontje moet nog komen. De frequentie van de stakingen zijn weer toe genomen, ook die van de het OV. Omdat er nu op het Syntagma plein steeds wordt gedemonstreerd vanaf een uurtje of 6 kan de tram daar niet komen, waardoor het elke avond weer de vraag is hoe ik thuis kom. Ach ik ben allang blij dat ik verder niks merk van alle stakingen en onrust, op deze manier leer je de stad en met name de verschillende routes naar huis snel kennen.

2 thoughts on “Naar het strand

  1. Dag Carien,
    Ja dat is best spannend als iets is opgestart (jouw werk) of het gaat lukken !
    De aanloop duurt meestal best wel lang maar als het eenmaal loopt dan….moet je misschien wel gaam overwerken, nou ja….Nog steeds zie ik je reizen door Athene uiteraard niet precies de plekken en tramroutes maar de stad zit op mijn netvlies dus altijd als ik jou schrijf is de Acropolis (etc) dicht bij.
    Houdt goede moed daar met die Grieken die het momneteel niet makkelijk hebben. Al die protesten tegen de bezuinigen ..trouwens in de rest van Europa morren de mensen als het om steun aan de Grieken gaat.
    Geniet verfder van strand enz.
    Lieve groet,
    Emmy

    • Dag Emmy,

      Ik hoop dat je gelijk krijgt wat betreft de lange aanloop. Hele dagen wachten op niks is toch niet echt mijn ding. Maar afgelopen vrijdag een telefoontje gehad en was meteen 2 uur zoet! Ik heb nog steeds hoop op een goede afloop. Er zullen grote veranderingen door gevoerd moeten worden die op lange termijn effect zullen hebben, dat is altijd lastig om te zien als je er zelf midden in zit. Dat de rest van Europa niet echt staat te springen kan ik me goed voorstellen, het voor iedereen een lastige tijd die je het gevoel geeft dat er aan je stoelpoten gezaagd wordt. En daar houd niemand van.
      Vandaag heb ik me bezig gehouden met de Griekse bureaucratie, was leuk en frustrerend, morgen weer aan het werk en als ik het goed heb van het weekend lekker vrij.
      Groetjes Carien

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

