Στην Ελλάδα

Athene bij nacht

Athens by night

2 reacties

De training zit er op. Volledig gebrainwashed door RIM zijn we er klaar voor om vanaf 12 juni mensen te woord te staan. Het was vermoeiend, maar het werd naar mate de training vorderde ook steeds gezelliger. Als ik het goed heb begrepen heb ik een probleem minder, ik kan een bankrekening openen, ik dacht dat ik daar een bewijs van adres voor nodig had maar dit bleek niet nodig omdat ik mijn ΑΦΜ nummer in het lopende jaar aangevraagd heb. Toch wel een zorg minder, kunnen ze in elk geval mijn salaris storten. Nu moet ik allen nog achter een AMKA en IKA nummer aan. Naar horen zeggen zou dit in een handeling moeten kunnen. Of dit in werkelijkheid ook zo is moet ik nog uitzoeken. Op de laatste dag werd bekent gemaakt wie de QA’s (Quality Agent) zijn. Voor elke taal is er een behalve voor de Nederlanders. Daar hebben ze nog niemand voor gevonden. Nu hebben wij besloten dat we er ook geen nodig hebben, wat het management daar van denkt is een tweede. Ook zijn we naar de nieuwe locatie geweest om te zien waar we nu echt gaan werken. Op de afdeling op de 5e verdieping zitten de Nederlanders samen met de Fransen en de Italianen. De Arabische talen zitten aan de andere kant. En geloof het of niet, de Duitsers zitten een verdieping hoger. Wat we volgende week gaan doen weet niemand, wat ze ons wel wisten te vertellen is dat we om kwart voor negen aanwezig moeten zijn, om de werkplekken te verdelen.

Om te vieren dat het weekend was zijn we vrijdag met een stel wat wezen drinken in de Oktoberfest bar in Agia Paraskevi, het was een hele toer om er te komen, eerst met de tram naar Neos Kosmos daar overstappen op lijn 3 van de metro om vervolgens op metro lijn 2 te stappen. Daarna nog een stuk met de bus. Dat laatste ging verrassend goed. Eenmaal uit de metro werd het voor mij een beetje gissen welke bus ik moest hebben en welke kant uit. Bij de drukke bushalte aan gekomen was er geen tijd om te vragen welke bus ik moest hebben aangezien er direct eentje aan kwam rijden en ik uit reflex ben in gestapt. In de bus heb ik gevraagd of deze zou stoppen bij Agiou Ioanna, ik had de jackpot te pakken. Ik had mensen aan gesproken waren naar de zelfde bar op weg. Oke ik was een half uurtje te laat, maar ik was er. Na dat we 5 liter krusovice bier hadden besteld wat we zelf konden tappen aan tafel kwam de rest binnen vallen. Alleen Danny was nog onderweg. Aangezien Danny uit de zelfde richting moest komen als ik, maar door gedoe met zijn huisbaas wat later zou komen, moest ik hem uitleggen hoer hij er komen moest. Na een uur was ie er nog niet. Hij had de tram richting Voula gepakt ipv Syntagma en na deze mededeling was zijn batterij van zijn telefoon leeg. We vonden het erg lullig voor hem. Binnen no time was er een back-up plan ik elkaar gedraaid. De tweede ronde bier en eten werd gecanceld. Als Danny het niet voor elkaar krijgt om naar ons te komen dan gaan we wel naar hem toe. Op naar Kalithea, daar aangekomen troffen we hem aan met laptop onder de arm op weg naar het internet café. Helemaal verbaast dat we naar hem toe gekomen waren heeft ie snel de laptop gedumpt en zijn we naar Glyfada gereden om daar een biertje te pakken in de Anima bar. Gelukkig konden we dan om 1 uur toch nog gezamenlijk aan het bier! Het plan wat ik had om het niet laat te maken heb ik voor het gemak maar achter gelaten en de Oktoberfest bar.

Vorige week kreeg ik ook nog een interessant telefoontje van mijn huisbaas. Hij gaat het huis verkopen, maar zorgen hoef ik me niet te maken volgens hem, no worries no worries, waren zijn geruststellende woorden. Maandag al de eerste kijkers gehad, ben benieuwd hoeveel er nog gaan volgen. Misschien hebben deze mensen het wel gekocht. Ik moet zeggen dat ik het niet een hele relaxte situatie vind en ben dan ook weer druk opzoek naar iets anders. Nu hopen dat ik snel tegen iets anders aan loop.

2 thoughts on “Athens by night

  1. Klinkt iedergeval gezellig! Blij dat als ik ooit een fancy blackberry aanschaf ik jou om advies kan vragen. Nog steeds geen microfoontje gekocht, is een project in wording. Moet eerst even nog aan mn scriptie! Werk ze en ik hoop dat je snel een nieuw appartement vind waar je wat langer kan blijven!

    • Het was ook een gekke gezellige avond/nacht. Jij mag me ook op mijn privé nummer bellen als je ruzie hebt met je BlackBerry. Doe eerst je scriptie met succes afronden, de rest kan wel even wachten. er gaat tenslotte niks boven scriptie stress.

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

