Στην Ελλάδα

Te huur

Rustig aan, ik heb het druk!

1 reactie

Zo rustig als ik het eerst had, zo druk heb ik het nu. Eerst was ik nog opzoek naar een baan, de ene sollicitatie na de ander de deur uit, dit alles zonder enige vorm van respons totdat mijn telefoon rinkelde. Een aardige vrouw met een zwaar Grieks accent vroeg of ze met mevrouw Bornibruek sprak om vervolgens te vragen of ik nog geïnteresseerd was in de baan. Vorige week heb ik deel 1 van de sollicitatie procedure met succes doorlopen. Vorige week ben ik langs geweest bij Teleperformance om te solliciteren. Alles ging totaal anders dan verwacht. Op de afgesproken tijd zat ik te wachten in de hal samen met 8 anderen. Ik had een praatje verwacht over wat Teleperformance doet, maar nee we werden meteen achter de pc gezet om wat testen te maken. De testen waren niet moeilijk en waren duidelijk gericht om te kijken of je Engels oke is en een beetje een indruk te krijgen wie je bent. Na de testen zat ik weer in de hal te wachten, na een tijdje kwam er een jongeman op mij af die met een zwaar Belgisch accent mededeelde dat ik wat over mijzelf moest vertellen om te checken of ik wel echt Nederlands spreek. Ik moest lachen maar wist me te herstellen en vertelde hem wat ik in Nederland allemaal had uitgespookt. Na een tijdje zei hij dat het wel goed zat met mijn Nederlands, waarop hij zelf de deur maar intrapte dat het inderdaad hilarisch was dat dat door een Belg gecheckt werd. Vervolgens werd ik geroepen door de dame die ons eerder na de testen had begeleid, zou het dan eindelijk tijd worden voor een persoonlijk gesprek? Nee, ze kwam geheel on Grieks meteen ter zake. Dit word je salaris, wij gaan een bankrekening voor je openen, je wordt verzekerd, op 16 mei start de training de eerste 4 dagen krijg je niet betaald daarna beslissen we of we met je door willen en krijg je de overige 6 dagen betaald. Er wordt contact met je op genomen of je door de test heen bent gekomen en er is nog een algemene informatie middag. Bedankt voor je tijd. Doei. En ik stand weer buiten. Oke ja euuh, dit had ik niet verwacht, dit ging raar, heb ik de test goed gedaan? Wanneer gaan ze bellen? Nou ja, ze hebben gebeld en ik ga er zo naar toe om het praatje van 3 uur! aan te horen en de manager te ontmoeten. But don’t worry there will be a few breaks. Wordt vervolgd…..

Ook ben ik bezig om alle spullen over te huizen en het gezellig te maken in mijn appartementje. De koelkast moest ook gevuld worden, ik kwam terug met brood, beleg en boter niet te vergeten. Eenmaal terug laptop aan gezet om een programma terug te kijken tijdens de lunch bleek dat ik bakboter had gekocht ipv boter voor op brood….. Terug naar de supermarkt dus gelukkig zit die om de hoek.

Wat ik wel lastig vind is dat ik toch een iets andere voorstelling van mijn eerste eigen huis had. Het voelt een beetje alsof je portemonnee hebt gekocht maar geen geld meer hebt om er in te stoppen. Maar niet getreurd mijn zus komt langs dit weekend. Vrijdag morgen komt ze aan, ze heeft extra kilo’s bijgeboekt zodat ze dingen voor mij mee kan nemen. Lief he! Ik heb er heel veel zin aan, mijn grote zus die langs komt, helaas komt haar man niet mee, die moet werken. Maar verschil moet er wezen toch?

One thought on “Rustig aan, ik heb het druk!

  1. Wat leuk dat je zus er is, doe haar onze groeten. En toy toy met de baan !
    Inmiddels zal je wel weer meer gesetttled zijn.
    Een groet,
    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

