Στην Ελλάδα

Parkeren doe je zo

Geparkeerd?

1 reactie

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik iets gepost heb. Ik zou me er bijna voor gaan schamen ware het niet dat mijn blog gehackt was. Maar goed dat was dat. De zomer staat hier inmiddels echt voor de deur, mijn jas hangt al geruime tijd werkeloos over de stoel. Helaas zit ik ook veel op die stoel werkeloos te wezen. Het valt nog niet mee om werk te vinden. En wat zeker niet mee werkt is het feit dat de Grieken bedacht hebben om een andere naam aan te houden voor internationale bedrijven die hier gevestigd zijn.

Ook heb ik mijn eerste autoritje overleefd, en de auto ook. Was wel een beetje zenuwachtig toen ik instapte. Al die brommer die uit het niets lijken te komen. Nou ja, ik ben verzekerd dus op hoop van zege dan maar. Ik heb het zelfs zonder getoeter van anderen mijn eindbestemming weten te halen. Traditie getrouw de auto op de stoep geparkeerd met de gedachte dat hebben we ook weer gedaan. Zaterdag avond nog een leuke borrel gehad met een internationaal gezelschap en jaren 80 muziek. Zondag viel het hardlopen dan ook niet mee, maar ik was al trots op mezelf dat ik überhaupt ben gegaan. (de foto is gemaakt in een metro station in België…….)

Morgen komt de Griekse variant van de ghost busters langs om de strijd met de kakkerlakken aan te gaan. Gelukkig heb ik er nog geen een gezien, en ik hoop dat ook zo te houden. Al heb ik me laten vertellen dat die beesten naar hoger gelegen plekken vluchten als ze worden bestreden, gelukkig zijn ze dan al wel een beetje dizzy, niet meer van de snelle gluiperts.

Twee weken geleden kregen we bij de Griekse les een toets, geheel onverwacht voor mij. En ik had er de afgelopen tijd niet veel aan gedaan, maar toch heb ik een acht weten te halen. Oja en een hele mooi sticker niet te vergeten.

One thought on “Geparkeerd?

  1. Ha Carien,
    Knap hoor om zonder al te veel te studeren een acht te halen. Kakkerlakken…in de warme landen gedijen ze. We hebben ze een keer ontmoet in de docuche ergens in Indonesië. Wij wisten toen niet dat het kakkerlakken (het woord alleen al) waren.
    Snel uit de droom geholpen door mensen uit het hotel. Ik moet zeggen zo erg vind ik ze niet maar ja je kunt ze niet houden, ’t zijn geen erkende huisdieren.Vermoedelijk hebben de ghost busters ze inmiddels bestreden.
    Moedig met die auto hoor. Kan me voorstellen dat het spannend was om je daar in mengen. Mee met de stroom….
    Die foto is wel heel geweldig. Het is natuurlijk weer de bekende burenmop om te zeggen: ” Echt iets voor een Belg”. Ach misschien was het wel een verdwaalde Nederlander. Hier is alles vol zon. Het groen knalt eruit. Altijd weer prachtig.
    Hou je haaks.

    Een groet,

    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

