Στην Ελλάδα

Akropolis

Super!

2 reacties

Zo dat was me een week! Ben er zelf een jaar ouder van geworden, of moet ik zeggen twee jaar. Op zondag kwamen aan het eind van de dag mijn ouders aan. Nadat we elkaar hadden gevonden op het plein bij Monastiraki hebben we snel de spullen in het hotel gedropt en zijn we wat gaan eten en drinken. De volgende dag was mijn verjaardag, nadat we hadden ontbeten en ik de verjaarscadeau ’s en kaarten had gekregen zijn we wezen wandelen door Athene. Eerst door het park bij Syntagma waar de bloemen en planten al in bloei stonden. Vervolgens hebben we nog een aantal bergen in de stad beklommen om te genieten van uitzicht op zee en de eindeloze stad. Na een zak aardbeien te hebben gehaald liepen we langs het parlement waar de bewakers op een uiterst vreemde manier heen en weer liepen. Het vermakelijk om te zien, ik had wel een beetje medelijden met de jongens en vroeg me af wat ze gedaan hadden om deze functie te krijgen. Het bleek een hele eer te zijn….Na snel wat te hebben gegeten zijn we naar mijn huis gegaan om daar mijn surprise party die door Pia in elkaar gezet was te ondergaan. Binnen de kortste keren zat het huis vol, zowel in het Grieks al in het Nederlands ben ik toe gezongen! De kaarsjes op de taart heb ik in een keer uit geblazen dus dat moet wel een goed voorteken zijn! Giannis heeft mij vakkundig uitgelegd dat ik geen 29 ben geworden maar 30! Zijn redenatie is dat ik de 29 heb afgesloten en de 30 ben in gegaan. Die gekke Grieken stelen een jaar van mijn leven! Ik denk dat ik deze Griekse benadering van leeftijd nog even voor me uitschuif en het voorlopig hou bij de Nederlandse kijk hier op.

De volgende dag zijn we naar de Akropolis geweest. De wandeling er naar toe was al mooi als waaide het stevig zeker naar mate we meer om hoog liepen. Maar wat is ie groot, als je er van af een afstand naar kijken dan heb je dat niet zo door tot dat je er naast staat. Van het uitzicht hebben we niet echt kunnen genieten aangezien het zo hard waaide dat pap bijna zijn bril kwijt was! Vervolgens zijn we naar het museum geweest, het geen wat er in staat was net zo interessant als het gebouw zelf.

Op woensdag zijn we met de ferry naar Aegina gegaan. De wind was eindelijk wat gaan liggen en we hebben dan ook heerlijk genoten van het uitzicht, eerst de haven van Pireaus daarna van alle eilanden. Op Aegina hebben we eigenlijk helemaal niks gedaan behalve een wandeling, en een zoektocht naar een souvlaki tent. Om vervolgens op een terras te zitten. Heerlijk genoten zo van pap en mam.

Donderdag zijn we wezen wandelen. Pia had een wandeling op de berg van Parnitha op het programma staan. Halverwege de weg er naar toe bedacht ze zich dat je ook met de kabelbaan naar boven kon. Daar hebben we voor gekozen, de weg naar boven was schitterend. Boven op de berg hebben we gelucht. Helemaal klaar voor de wandeling bleek het nog lastig op de uitgaan te vinden. Na een aantal keer der verkeerde kant te zijn opgestuurd was het dan toch gelukt. Eenmaal buiten bleek het niet wat we hadden verwacht. De weg naar beneden bleek een asfalt weg te zijn. Er zat niks anders op dan de kabelbaan weer naar beneden nemen en vanaf daar een leuke wandeling te maken. Tegen de tijd dat we na de wandeling weer terug kwamen, was de auto niet daar waar we hadden verwacht. Dat werd zoeken! Gelukkig bleek de auto een eindje verderop te staan.

Vrijdag hebben we een bezoekje gebracht aan de het huis van Margo in Lagonissi. De weg er naar toe liep langs de kust en met uitzicht over de blauwe zee. Bij Margo in op het balkon genoten van de rust en een heerlijke salade. In eens was alle rust verdwenen, de zonsondergang moest bekeken worden vanaf een andere plek omdat je de zon daar echt in zee kan zien verdwijnen. Na een ware race tegen de klok dachten we het nog op tijd gehaald te hebben, helaas verdween de zon niet in zee maar achter een berg. Ondanks dit was het de moeite waard.

Zaterdag relax dag, de laatste volle dag… de dag hebben we door gebracht nabij Monastiraki. Op het plein hebben we verschillende optredens van straatartiesten aan ons voorbij laten gaan, op het terras gezeten en vakkundig alle verkopers afgewimpeld, gelukkig waren ze niet opdringerig, om daarna lekker buiten te gaan eten. Waar je al niet moe van kan worden. Zondag was een rare dag, het einde van het samenzijn met pap en mam was wel heel dichtbij. De koffer was al weer ingepakt, klaar voor vertrek. Maar voordat het zover was hebben we nog de Stoa van Attalus bezocht, nog een laatste drankje in de zon om vervolgens de koffer op te halen bij het hotel. Samen hebben we de metro gepakt, ik ben ergens halverwege uitgestapt, door mijn tranen heen keek ik de metro na.

Ik heb een fantastische week gehad.

2 thoughts on “Super!

  1. Wat een mooie week. En wat goed om daar op terug te kunnen kijken !
    Emmy

  2. Ha Carien, wat mooi dat jullie het met z’n drieën zo mooi gehad hebben! Weer een streepje aan de balk! blijf vooral schrijven, we genieten mateloos van je verhalen en de manier hoe je het verwoord! groeten, Sylvia en Rijk

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

