Στην Ελλάδα

Plein monastiraki

Als sneeuw voor de zon

1 reactie

De Nederlandse en de Griekse regelgeving omtrent belastingen en zorgverzekering blijven voor mij staatsgeheim. Snap werkelijk waar niet waarom het allemaal zo ingewikkeld moet. Maar niet getreurd ben ik al weer druk bezig om ander werk te zoeken. Ben al weer iemand tegen gekomen die wel wat kon rond vragen en die ook nog een goede plek wist om een intensieve cursus Grieks te volgen. Ach het blijft allemaal duimen en de aan houder wint (hoop ik), zeker als ik de Grieken zelf mag geloven.
Afgelopen zaterdag heb ik carnaval gevierd, uiteraard in gepaste outfit. Een gekke pruik en bril plus pyjama deden het goed. Het was een gezellig feestje, heb aan het eind van de avond zelfs Grieks gesproken. Nou ja ik heb zo ongeveer alle Griekse woorden die ik ken gezegd. Het klonk wel aardig geloof ik, maar mijn mening kan iets vertroebeld zijn door de biertjes die er aan vooraf zijn gegaan.
Uiteraard ging het gesprek al vrij snel over voetbal. Maar vrij snel nadat ik te kennen had gegeven dat ik voor Olympiakos was vanwege de kleuren, niet meer. Ze waren voor Panathinaikos…

De afgelopen dagen was het koud in Athene, zo koud dat het zelfs gesneeuwd heeft. De hele stad was in rep en roer, iedereen vroeg zich af of ie wel op zijn werk kon komen met al die sneeuw. Ik moest daar wel om lachen, het sneeuwde dan wel maar het bleef in down town Athene helemaal niet liggen. Maar na sneeuw komt zonneschijn, de sneeuw verdween dan ook als sneeuw voor de zon. Zowaar waren er ook geen stakingen vandaag, dat gebeurt de afgelopen tijd wel vaker, ben ik naar met de tram naar Syntagma gegaan om daar van het weer te genieten. Na een verkennings rondje heb ik een zak met hele grote aardbeien gekocht en heb die heerlijk in het zonnetje op zitten eten. Er speelde ook nog een bandje met van die indianen muziek, ondertussen genoot ik van het Griekse straatbeeld dat voorbij kwam. Kan niet anders zeggen dan dan het goed vertoeven was. In de tram op de terug weg was dat wel anders, die was afgeladen vol. Misschien toch handig om eerst even op je horloge te kijken voor dat je weg gaat.

One thought on “Als sneeuw voor de zon

  1. Het is weer een mooi verhaal. Geniet deze week extra met je pa en ma.
    Een groet vanuit een zonnig Nederland. Het dreigt hier lente te worden.
    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

