Στην Ελλάδα

lucky me!?

4 reacties

Het lijkt er op dat ik voorlopig werk heb gevonden met uitzicht op een vaste plek. Nadat ze mij hadden overvallen met een skype gesprek, wat chaotisch maar gezellig was verlopen, wat meer hadden verteld over de baan en het hoe en wat, bleef ik na het gesprek toch wat onzeker en verbaast achter. Deels kwam dit door het snelle handelen van Frank en Ellen deels door het gevoel wat mij bekroop, het rare gevoel dat ik dan weg zou moeten uit Athene, weg van de mensen die ik heb leren kennen die mij zo hartverwarmend hebben opgevangen. Klinkt eigenlijk heel stom, wel de ballen hebben om alles in Nederland achter je te laten en dan nu beginnen te miepen. Nadat ik dit had uitgelegd en de keuze even had laten rusten, heb ik besloten om er voor te gaan. Er moet nog het een en ander besproken worden, maar vanaf 14 maart ben ik niet meer werkeloos en dat voelt goed. Aangezien ik nog nooit zonder baan of studie heb gezeten was dit een nieuwe ervaring en het voelt heel raar. Het feit dat je alle tijd van de wereld hebt voor alles wil nog niet zeggen dat je ergens aan toe komt, want ja morgen kan het ook. Op 20 maart komen mijn ouders een weekje langs in Athene. Daar heb ik super veel zin in. Het zal een drukke week worden waarin ik de toerist wil uit hangen en alle spullen weer in die tassen gepropt moeten worden, voorlopig afscheid nemen van de mensen hier in Athene. De bus verbinding uit zoeken hopen dat er niks gaat staken en een kaartje kopen. Maar goed op 28 maart begint dus een nieuw avontuur, al weet ik niet goed of het een nieuw avontuur mag heten aangezien het meer een voelt als een groot avontuur.

“Wij adviseren u contact op te nemen met een zorgverzekeraar. Wij weten te weinig van de regels van de basisverzekering”

Nu begint het verhaal van de zorgverzekering weer van voor af aan. Moet ik mij verzekeren via Nederland of kan dat via mijn internationale verzekering blijven lopen? Krijg ik een boete voor het niet betalen van de premie als ik weer verzekerd wil/moet zijn via Nederland. In welk land moet ik belasting betalen? Valt dat dan onder wereld inkomen? Vragen vragen en nog is vragen. De meest logische stap leek mij om contact op te nemen met mijn huidige zorgverzekeraar, het antwoord was (zoals ik eigenlijk had moeten verwachten) teleurstellend, ik citeer “Wij adviseren u contact op te nemen met een zorgverzekeraar. Wij weten te weinig van de regels van de basisverzekering”. Van dergelijke antwoorden wordt ik zo moe, je werkt dus bij een verzekeringsmaatschappij en hebt er geen verstand van. Ik heb ook nog een mail gestuurd naar CVZ ben nu al benieuwd of ze daar slimmere helpdeskmedewerkers in dienst hebben. De belastingdienst was daarentegen wel heel duidelijk op de site, behalve het punt zorgverzekering, dat punt hebben ze niet makkelijker kunnen maken.

4 thoughts on “lucky me!?

  1. Lieve Carien,
    Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan.We wensen je heel veel succes en pleziet toe,en geniet met je ouders straks. Veel liefs Branka en Mehmed
    p.s.veel sterkte met zorgverzekeringen…..

  2. Gefeliciteerd!!!!
    Wat goed dat je wat gevonden hebt. veel succes ermee.
    Ook leuk dat je ouders komen, doe ze de groeten van me!
    x Camel

  3. Carien, ik wens je alle geluk van de wereld met je nieuwe baan!!!

  4. Volgens mij is de reply niet verzonden dus nog een keer,
    Een groot avontuur dat mag je het wel nioemen Carien en alles gaat qua tijd supersnel. Zo zit je op zee, zo in de grot stad en straks weer op een andere plek. Spannend ! Leuk hé dat je ouders komen. Kun je ze nog net Athene showen.
    Succes met de verzekeringen zal wel goed komen denk ik.
    Een groet, Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

