Στην Ελλάδα

Op jacht naar werk

2 reacties

Werk zoeken begon in mijn geval in het omzetten van je CV van het Nederlands naar het Engels, wat informatie weg laten en werkervaring bijwerken. Moet zeggen dat ik het best lastig vond. Maar goed na dat ik mijn ΑΦΜ geregeld had moest ik wel. Ik had al een aantal keer gereageerd op vacatures maar nog niks gehoord en dat is toch vervelend. Je gaat je dan afvragen of je CV überhaupt wel is aangekomen, misschien heb je wel een typefout gemaakt in het email adres. Na weer een morgen google-en en struinen op internet heb ik de stoute schoenen aangetrokken en in het Nederlands getypt waarnaar ik opzoek was. Zowaar kwam ik op een website recht van een zeilcharter die opzoek zijn naar iemand voor onderhoudswerkzaamheden in Lefkada. Ik moest eigenlijk weg, sterker nog ik was al aan de late kant, maar toch heb ik de tijd genomen om te reageren. Met een goed gevoel ben ik de deur uit gelopen op weg naar de vereniging waar wat leden van het forum zouden koffie drinken. De tram werkte niet mee, omdat er gestaakt werd zaten de trams die als eerste weer reden bom en bom vol. Na drie trams kwam er eindelijk een tram waar ik me nog bij in kon wurmen. Gelukkig waren het maar drie halten. Opgelucht controlerend of ik niet bestolen was in het walhalla voor de zakkenroller stapte ik uit. Eenmaal aan de koffie deed ik mijn beklag over het feit dat ik nog helemaal geen reacties had gekregen op mijn sollicitaties. Zelf geen afwijzende reacties, volgens de kenners was dit normaal, nou ik vind het niet echt netjes maar goed als het zo gaat dan berust ik daar maar in. Deze gedachte was nog niet door mijn hoofd heen gegaan of mijn Griekse mobiel ging. Er stond geen naam in beeld dus een beetje onzeker nam ik op geheel tegen die Griekse norm in met mijn naam. Gelukkig kreeg ik als reactie; goedemiddag. Na een kort gesprekje waaruit bleek dat er van beide kanten interesse is, en de onmogelijkheid om elkaar nog te ontmoeten hingen ik tevreden op. Na 5 minuten ging weer mijn telefoon dit keer met een Nederlands nummer in beeld. Het was de man van de vrouw die ik net gesproken had die samen het bedrijf runnen. Na alweer een leuk gesprek komt het er op neer dat we hopelijk deze week een afspraak maken om te skypen en dan is het afwachten.

Zaterdag was de opening van het nieuwe pand van de Nederlands vereniging in Athene. Het was reuze gezellig, Nederlandse muziek, bitter ballen, kaas, leverworst en heel veel mensen. Voor je het weet sta je dus onder het genot van een vers getapt Heineken biertje te kletsen en je verhaal te doen over je sollicitatie. Ineens werd ik in de rede gevallen met de vraag; hoe heten die mensen eigenlijk? Ja eeuh Ellen en Frank hoezo? Nou dat zal ik je vertellen, dat waren mij buren in Nederland!

2 thoughts on “Op jacht naar werk

  1. Dat geeft de burger moed. Een afspraak ! Dat is best wel snel vind ik.
    Nog even skypen, zorg dat je haar goed zit (grapje) dan ben je hoop ik aangenomen en kun je van start.
    Wij duimen !!
    Groet vanuit een koud maar zonning Nederland,
    Emmy

  2. Lieve Carien,
    Heel veel succes bij die skype gesprek.We denken aan je vaak.
    Dikke kus Branka en Mehmed

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

