Στην Ελλάδα

Op reis door Athene

2 reacties

Na het drama van de vorige keer had ik me deze keer beter voor bereid en ik had een kaart meegenomen voor deze expeditie. Ik was namelijk weer op pad. Het ging wonder boven wonder allemaal goed zonder dat ik de kaart nodig had. Nadat ik mij had verbaasd over de langer rij bij de pinautomaat van de ene bank en het ontbreken bij de ander liep ik tegen een filmploeg aan die mij een kort interview af hebben genomen. Helaas geen idee welke zender laat staan welk programma. Misschien ben ik wel beroemd zonder dat ik het weet. Vervolgens op eigen risico de trambaan over gestoken en langs de winkels gelopen. Uiteindelijk een boekwinkel gevonden maar helaas geen boek over Athene, raar toch en dat terwijl je er midden in staat. Ik bedacht me dat ik ook maar is in de rij moest gaan staan voor de pinautomaat, maar ik zag er een waar maar een iemand voor stond, dat leek me wel een geschikte rij. De pinautomaat was mij minder gezind. Na lang wachten en hopen dat mijn pas überhaupt terug zou komen, kreeg ik de melding dat het te lang duurde en begon de automaat tot mij grote opluchting geluid te maken en kwam mijn pas weer te voorschijn. In gedachten verzonken liep ik langs wat straatverkopers, plotseling werden mijn gedachten verstoord door iemand die mij aan sprak met hey i saw you on Zakynthos. Verbaast bleef ik staan en vroeg hem really?! Na een praatje waarbij hij mij allerlei tips gaf om werk te zoeken en de papieren te regelen liep ik weg met de gedachte, wat is de wereld toch klein. Eerst kom je een Nederlander tegen die oud eigenaresse is van Stadskasteel Oudaen in Utrecht en nu dit. Uiteindelijk heb ik een pinautomaat weten te vinden waar geen rij voor stond en die me ook nog is geld gaf, gek ding!

Zaterdagavond ben ik wezen eten bij Edwin. Die in Perema woont, het was een hele expeditie om daar te komen. Het ging al mis bij de kaartjes automaat die geen wisselgeld had waardoor het wat langer duurde voordat ik een kaartje had en de tram voor mijn neus weg reed met een kwartier wachten als gevolg. Eenmaal in de tram moest ik naar het eindpunt dus dat was makkelijk Syntagma. Daarna moest ik overstappen op de metro en eerst een klein stukje met de ene lijn naar Monastiraki om daar weer over te stappen op de andere lijn met als eindhalte Piraeus. Alle overstappen heb ik gemist, dat is toch ook wel een prestatie. In Piraeus aan gekomen moest ik nog een stuk met de bus, inmiddels was mijn kaartje verlopen en moest ik eigenlijk een nieuwe kopen. Maar daar had ik geen zin in, ik was al meer dan anderhalf uur onder weg deels doordat ik zo veel heb moeten wachten. Ik gok het er op wetende dat de boete 60 euro zou zijn. Edwin had mij verteld dat die nog boodschappen moest doen bij de Kritikos. Dat bleek een goede zet want na een rit van 20 minuten zag ik iets wat wel is een pleintje zou kunnen zijn, maar niet echt overtuigend. Maar toen zag ik de Kritikos en ben ik snel voordat de chauffeur de deuren weer dicht deed uit gestapt. Een hele rit maar het was de moeite waard.

2 thoughts on “Op reis door Athene

  1. Het is weer een fraai verhaal ! Ik reis ook in de tram enzo met je mee. Zie het voor me.
    Wil je trouwens je huisadres geven ? Kan ik je een papieren groet sturen. Lekker ouderwets.
    Het is nu heerlijk weer hier vandaag. Net even een rondje Valleikanaal gelopen voor het halen van de bekende frisse neus.’t Gaat kriebelen. Sommige bomen/struiken doen al hun best om zich te sieren voor het voorjaar !

    Lieve groet,
    Emmy

  2. Hi Carien,
    Toen je over pinautomaat vertelde,zag ik me zelf toen we naar Nederland kwamen,hi,hi.
    Lieve schat,ik vind je verchalen geweldig.BRAVO,BRAVO,BRAVO.Je word zeker beroemd.
    Dikke kus Branka

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

