Στην Ελλάδα

De weg kwijt

4 reacties

De afgelopen week ben ik door Pia overal mee naar toe genomen. Naar de markt waar de kraampjes met groente en fruit oneindig leken. Net zoals de mannen en vrouwen met van die onhandige karretjes. Gelukkig schreeuwden de marktkoopmannen niet zoals in Nederland. Na de markt stonden we tot mijn grote verbazing “ineens” bij het pand van de vereniging. Dat zal me vast nog wel vaker gebeuren denk ik. Ook ben ik voorzien van een nieuwe coupe, niet heel spannend hoor, maar van alle dooie punten ben ik verlost. Verder blijf ik mij verbazen over het rij en parkeer gedrag. Het belangrijkste is dat je door rijd en hoe je dat doet dat maakt niet uit, veel toeteren is daarbij gebruikelijk. Lopen door de stad is ook een opgave, deels doordat alle stoepen vol staan met auto’s en plantenbakken. Het openbaar vervoer staakt momenteel aan de lopende band daardoor hebben de taxi’s veel klandizie en staat de ring helemaal vol. Het beperkt je enorm in je vrijheid omdat lopen heuvel op an af en de grote afstanden en niet goed de weg weten allemaal niet mee helpen. Maar als ik het goed heb wordt er morgen niet gestaakt. Op weg naar de Griekse les hopeloos de weg kwijt geraakt, na veel rond vragen heeft een aardige vrouw mij naar het metro station gebracht terwijl ze zelf de andere kant uit moest. Gelukkig maar want ik was er aardig klaar mee. Eerder op de dag was ik onderweg naar de supermarkt ook al de weg kwijt geraakt. Een wandeling die in een half uurtje had gekund heeft mij meer dan een uur gekost. Zo zie je nog is wat van de stad. Na de Griekse les heeft Edwin mij naar huis gebracht, ik wist hem zelfs te vertellen hoe ie moest rijden. Morgen toch maar is opzoek naar een kaart die dan hopelijk een beetje helderheid an brengen in deze voor mij chaotische stad. Op de markt heb ik een paar sloffen aangeschaft, die stenen vloeren zijn wel heel mooi maar ook heel koud. Ze zijn oranje, niet omdat ik dat nou zo graag wou maar omdat de verkoper dat nodig vond aangezien hij had gevraagd waar ik vandaan kom… Nadat de sloffen gekocht waren besloot ik om wat groente en fruit in te slaan. Nou ja volgens de marktkooplui niet genoeg, bij elk kraampje kreeg ik de opmerking zou weinig? Na een blik op de tassen van de andere mensen snapte ik wel waarom, waar zij met een zak vol tomaten naar huis gingen had ik er maar twee. Ze wennen er maar aan!

4 thoughts on “De weg kwijt

  1. Lieve Carien,
    Ik ben erg blij dat je weer aan het schrijven bent.Ik lees dat erg graag.Kopop,alles komt goed.Veel plezier en succes met het les.We denken heel vaak aan je.
    Dikke kus Branka en Mehmed

  2. Ja Carien een boot is redelijk overzichtelijk maar Athene……Maar alles went en je zal je weg vinden. Ben je al op de Plaka geweest? Een plek waar haast alle toeristen naar toe gaan. Naast allerlei winkeltjes met van alles en nog wat zijn er ook leuke eethuisjes. Heel knus en gezellig vinden wij.
    Weet natuurlijk niet of het nog zo is want de laatste keer dat wij in Athene waren was 1981, het jaar kruik dus.
    Gezellig die oranje sloffen !
    Een groet en een goed weekend.
    Emmy

    • Ik heb nog niet echt de toerist uit gehangen maar het weer is hier nu lekker dus dat zou er vandaag wel is van kunnen komen. Ik zal mijn camera mee nemen dan kan je het jaar kruik me nu vergelijken!

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

