Στην Ελλάδα

De eerste dagen

1 reactie

Maandag na een goede nachtrust met Pia mee geweest naar de NL vereniging. Daar de handen uit de mouwen gestoken en veel zitten kletsen met iedereen die aan kwam waaien. Ik doe mijn best om al die namen te onthouden maar denk niet dat het gaat lukken.

Dinsdag met de metro naar de Ikea geweest. Om daar te komen moesten we over stappen en we hadden haast want we hadden te lang koffie zitten drinken. Snel liepen we naar de metro, Pia pakte uit voorzorg mijn arm vast toen we de straat overstaken. Het verkeer komt echt van alle kanten en dan vooral die brommers. Eenmaal in de metro moesten we overstappen op een andere lijn maar het station bleek buiten gebruik dus moesten we ons weer in de volgende metro wurmen. De volgende overstap ging wel volgens planning en we konden zelfs zitten. Na rit van een dik half uur, en dat voor en 1 euro kwamen we bij onze eindhalte, moesten we nog een klein stukje met de bus waar Margo stond om ons op te pikken. Je kan ook met de metro naar Ikea maar dan kost het ritje je in een keer 10 euro vandaar. Eenmaal in de Ikea ik voelde me helemaal thuis toen ik aan de Zweedse balletjes zat. En we hadden mazzel want de koffie is gratis op dinsdag! Na dat we alle spullen hadden geïnventariseerd die nog nodig waren bracht Margo ons weer naar de Metro waar de kaartjes automaat buiten gebruik bleek. Het is ook overal het zelfde. Maar uiteindelijk hebben we er een gevonden die het deed. Vervolgens zijn we vergeten om uit te stappen omdat we zo druk aan het kletsen waren. Maar dat kwam Pia wel goed uit want die moest een nieuwe bril regelen. Na dat dat gebeurt was liepen we terug naar haar huis. Al vrij snel kwam Pia er achter dat ze haar telefoon was vergeten.

Woensdag was het markt in de straat waar de brillen winkel zat de auto kon dus niet voor de deur geparkeerd worden. Pia zou mij er uit gooien en een rondje rijden en mij weer op pikken, ik moest wel snel uit stappen. Dit ging echt helemaal mis omdat ik op de een of ander manier klem zat met mijn voet in mijn rugtas. De auto’s achter ons begonnen te toeteren waarna het helemaal niet meer wou om lost te komen omdat we beiden de slappe lach hadden. Uiteindelijk heb ik mij weten los te rukken de bril op gehaald. Ik werd zowaar in het Nederlands begroet toen ik de winkel binnen kwam. Pia was helemaal verbaast dat ik zo snel terug was. Nederlandse temperaturen Nederlands tempo! Op naar de supermarkt voor boodschappen. De auto parkeer je dus overdwars op de stoep zodat niemand meer fatsoenlijk de winkel binnen kan. Vervolgens langs de Vodafone winkel om voor mij een Grieks nummer te regelen. Dat is gelukt, heb nog steeds geen idee waarom je de voornaam van je vader moet op geven, maar goed. Daarna door daar NL vereniging koffie leuten en nog wat zinnigs doen. Op woensdagavond geeft Margo Griekse les, het was een gezellige boel. Die lessen ga ik zeker volgen.

One thought on “De eerste dagen

  1. Het vervolg op de vaste wal is al net zo dynamisch als op zee. Ben blij dat je een dak boven je hoofd hebt. Nederrland lijkt hier soms te klein maar daar toch wel weer groot met al die ned. hulp. Goed hoor. Toeteren ze nog steeds zo in Athene ? Al dat lawaai en al die auto’s. Nou ja het bruist van zuidelijk temparament denken we dan maar.
    Hoop dat je een gezellig hutje kunt creëren, waarin je je lekker voelt. Griekse les? Ben ooit in een grijs verleden met het schrift bezig geweest…pffff.

    Een groet en voor straks welterusten,
    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

