Στην Ελλάδα

Oud & nieuw

2 reacties

Oud en Nieuw

Dinsdag heeft het zo ongeveer de hele dag geregend. En als het regent dan regent het hard. Niet van dat gemiezer. ‘S middags werd het dan toch nog even droog, snel heb ik mijn hardloop schoenen aangetrokken. Op weg naar het strand kwam ik Janna tegen, heb daar nog even een slap praatje mee gemaakt. Het gesprek stelde eigenlijk helemaal niks voor maar toch vond ik het leuk. Zomaar op straat iemand tegen komen die je kent. En ja een praatje moet je maken, gewoon hoi zeggen en doorlopen is echt uit den boze. Nog voordat ik op het keerpunt stond kwamen de dikke druppels naar beneden. Braaf ben ik nog aan de rek oefeningen begonnen, daar ben ik echter snel mee opgehouden, ik had echt het idee dat ik oor lul stond als was er niemand op straat die dat kon bevestigen.

Woensdag een beetje aangeprutst op de boot. Ook vandaag was weer een echte klassieke dag waarop je je afvraagt waarom je überhaupt uit bed gekomen bent. Het waaide hard en het was koud. Wel had ik laat in de middag last van schoonmaakwoede zeker nadat de afvoer gerepareerd was. Ik was alle drek uit de machinekamer ondermijn voeten wel een beetje zat, de vloer is nu blinkend schoon! Ben zowaar helemaal trots op mezelf. Na het avond eten hebben we bedacht dat we oliebollen gaan maken en van die appel dingen. We nodigen nog wat mensen uit en lokken die naar de boot onder het voorwendsel dat ze een Nederlandse specialiteit krijgen.

Donderdag boodschappen gedaan voor het oliebollen festijn. Ben wel benieuwd of het allemaal een beetje gaat lukken aangezien er gebakken gaat worden in een watjang! ‘S avonds nog een biertje gedronken niet teveel aangezien er de volgende dag oliebollen gebakken moesten worden. Op oudjaarsdag hebben we de vergeten boodschappen alsnog in huis gehaald en in de zon om de terug weg een kopje gedronken. Daarna moest het er dan toch echt van komen. Beiden hadden we geen idee hoe het recept van oliebollen was. Internet aan geslingerd en een recept gezocht waarvan we alle ingrediënten in huis hadden. Na dat het beslag op de gok gemaakt was nog even met het thuisfront gebeld en toen kon het bakken beginnen. Zowaar is de boot niet afgefikt hebben we veel lol gehad en de oliebollen smaakten goed! Geheel in Griekse stijl waren we nog op weg naar het plein waar de burgemeester een toespraak hield toen het al na twaalven was. Het hele moment waar oudejaarsavond om draait hadden we dus gemist! Gelukkig kon de champagne fles nog knallen. Na een uurtje hielden we het voor gezien op het plein en zijn we wat kroegen afgegaan. De eerste kroeg was een saaie bedoeling, op naar de volgende, de Engelse pub. De sfeer zat er al goed in toen we binnen kwamen. Na een aantal biertjes bleek dat de tent volledig uitverkocht was en alleen nog sterke drank in de aanbieding had. Dit heb ik gelukkig aan mij voorbij laten gaan. De laatste kroeg was een rock café waar de heavy metal uit de boxen schalde. Ik heb me prima vermaakt daar. Om half 7 hielden we het voor gezien. Werd wel tijd ook dacht ik zo!

Nieuwjaarsdag was het stil op straat toen ik veel te vroeg wakker werd. Het was helaas nog maar net na 11en. Mijn maag rammelde en daar heb ik gehoor aan gegeven al werd me de eetlust wel enigszins ontnomen door de oliebollen lucht…De rest van de dag heb ik nodig gehad om te herstellen van de avond ervoor. Nieuwjaarsdag leent zicht daar goed voor aangezien iedereen een beetje brak is en bijna alles dicht is. Ik heb met veel pijn en moeite 10 uur weten te halen maar toen ging het lampje dan ook echt uit.

2 thoughts on “Oud & nieuw

  1. Carien, een FANTASTISCH 2011 gewenst! Maak er een feestje van. Je blogs zijn dat in elk geval, erg leuk om te lezen!

    Ik heb dit jaar niet zelf gebakken maar me laten verleiden door de aankoop bij een oliebollenkraam. Geen succes, vette bollen en de appelflappen (zo heten ze) waren meer deeg dan appel. Kortom: duidelijk argument om volgend jaar weer zelf aan de slag te gaan. Of misschien kom ik ze dan wel bij jou halen, smaken ze echt zo goed? (Ok ik lees dit nu en realiseer me dat dit niet zo aardig klinkt, ik bedoel het echt positief!)

    Nog speciale wensen/voornemens voor 2011? Ik zou eens wat vaker moeten gaan hardlopen, hoe komt het dat jij die spirit toch elke keer weer bij elkaar raapt? Ik kom niet verder dan de fiets (omdat ik dan kan drinken bij het eten, ik geef het toe).

    Anyway, nogmaals veel succes en plezier in dit nieuwe jaar. Hou ons op de hoogte van al je beslommeringen en avonturen, ik vind het erg leuk ze te lezen!

  2. Allereerst wens ik je een heel goed, gelukkig nieuw jaar ! Uiteindelijk gaat het er toch om steeds bij ons goede gevoel te komen. En dat bereiken we op verschillende manieren ieder voor zich.
    Oliebollen bakken……voor mij is dat minstens 40 jaar geleden. Of ik koop die dingen of ze worden voor me gebakken. Maar wie weet wat ik gedaan zou hebben als ik in een ander land zou wonen.
    Waarachijnlijk net als jij aan de bak. Leuk in dit geval is natuurlijk het onbekende bekend te maken bij de Grieken.
    Hier is de sneeuw bijna weg, ook wel weer prettig. Ik vind het leuk dat ik Kreta een beetje ken dat maakt het voorstellen van jou op dat schip enz.enz.
    heel dichtbij.

    Groet,
    Emmy
    Nou succes versder, ik lees het wel weer.

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

