Στην Ελλάδα

Kerst in Chania

2 reacties

Kerst in Chania

Vrijdag moesten er kerst inkopen gedaan worden. In de eerste plaats omdat hoort bij kerst en in de tweede plaats omdat de winkels dicht zijn. Op de markt was het een drukte  vanjewelste. Met name bij de slager waar de konijnen in de vitrine lagen met het dons nog aan de poten. Op weg naar de kaasboer stond er een dweilorkest kerstliedjes te spelen bij de Amerikaans verlichte nep kerstboom. Bij de groente boer was het al even druk als op de markt. De tassen waren inmiddels aardig zwaar en vol. We hebben dan ook voor een weeshuis ingeslagen. Inclusief een kerstbrood! Na het eten kwam Nol met kerstkado’s aan zetten. Twee chocolade repen van het merk Zotter. Schijnt een goed merkt te zijn, het is van de bittere chocolade. En nog een pot jam. Ja pap hier komt ie olijven vijgen jam! Het klinkt erg vaak vind ik zelf maar het smaakt lekker. Daarna zijn we nog even naar Rudy’s gegaan voor een biertje en om iedereen de beste wensen te wensen.

Op zaterdag een uitgebreid ontbijt genoten. Waarna we een kopje koffie aan dek hebben gedronken. In eerste instantie zouden we nog een stukje gaan fietsen, daar is niks meer van gekomen. Direct naar het terras lopen was ook een goede optie, en dat hebben we dan ook gedaan. Heerlijk in de zon hebben we daar een uurtje of 5 gezeten. Eenmaal op de boot aangekomen had Nol nog de puf om een maaltijd maken. Ik ben ondertussen even gecrasht op de bank. Gelukkig wel op tijd wakker geworden voor het eten. Niet lang daarna ben ik naar bed gegaan.

Zondag heb ik niet echt veel activiteit ontplooid. Vond het ook wel lekker even niks doen en de tijd nemen voor wat dingen die al een tijdje zijn blijven liggen. Ook heb ik genoten van het rijk voor mij alleen. Voelt toch altijd anders. Heb zowaar mijn hut opgeruimd, ook met het voornemen om dat wat langer dan een halve dag zo te houden. Lekker aan dek gelucht, wat naar muziek geluisterd en gewoon gezeten. Laat in de middag nog een rondje gelopen door de stad en in verschillende cafeetjes wat gedronken.

Maandag een lekkere luie dag gehad. Beetje rond gehangen op de boot, hier en daar nog wat nuttigs gedaan. Nee er valt werkelijk waar niks te melden.

2 thoughts on “Kerst in Chania

  1. Uitrusten is ook een goed ding ! Relaxte kerstdagen ……
    Jij in hetzonnetje op het dek, wij’ ploeterend’ door de sneeeuw. Heeft allenei zijn bekoring denk ik zo. Essentieel is hoe we ons onder de omstandigheden voelen. Een goed uiteinde als ik je niet meer ‘spreek’.
    Groeten
    Emmy

  2. Uitrusten is ook een goed ding ! Relaxte kerstdagen ……
    Jij in het zonnetje op het dek, wij’ ploeterend’ door de sneeeuw. Heeft allebei zijn bekoring denk ik zo. Essentieel is hoe we ons onder de omstandigheden voelen. Een goed uiteinde als ik je niet meer ‘spreek’.
    Groeten
    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

