Στην Ελλάδα

Met de fiets opstap

1 reactie

Met de fiets opstap

Zaterdag was het weekend, had daar na die uren in de machinekamer ook echt zin in. Er moest nog wel een was gedaan worden maar dat was dan ook alles. Nikos had het eindelijk voor elkaar om twee fietsen te lenen. Geen idee waarom dit bijna twee weken heeft geduurd maar dat maakt niet uit. Morgen gaan we fietsen. Vooral Nikos is er heel erg opgewonden over. Hij zegt steeds dat het wel zwaar zal worden voor Nol en mij….Ik ben benieuwd. Sinds gister staan de grote witte bonen in de week om er een stoofschotel van te maken. Na meer dan twee uur op te hebben gestaan waren ze nog niet echt gaar, maar hebben we toch besloten om te gaan eten, de enige andere optie was om door de regen naar de souvlaki tent te lopen en daar hadden we geen van beiden trek in. Gelukkig was met de smaak niks mis alleen waren de bonen nog een beetje korrelig. Het was inmiddels na tienen, ben dan ook maar naar bed gegaan met ene heel dik boek. Wel 560 pagina’s, het gaat wel even duren voordat ik die uit heb aangezien ik over mijn eerste boek van 300 pagina’s bijna twee maanden heb gedaan. Het zijn wel grote letters maar geen plaatjes voor de geïnteresseerden.

Zondag was de grote dag. Om 1030 ontbijten en om 11 uur weg was het plan. Nol in ik zaten keurig op tijd op het terras te wachten op de rest. Na een tijdje vroeg ik hoe laat we eigenlijk afgesproken hadden waarop Nol zei 11 uur, waarop ik vroeg wat doen we hier dan op tijd? Niet lang daarna verschenen er een aantal van de mensen die ook mee zouden gaan die vervolgens uitgebreid gingen ontbijten en koffie drinken. Inmiddels was het 1130 en er kwamen nog meer mensen aan die het zelfde ritueel volgden als de anderen. Ik zei nog tegen Nol zo komen we dus nooit weg. Maar het wonder geschiedde en iets na 12en waren we weg. Het was een mooie toch op een rustig tempo langs oneindig veel sinaasappel en olijfbomen. Tegen een uurtje of 2 kwamen we aan bij de taverna( eetcafé) waar er een lunch werd besteld. Binnen no time stond de tafel vol met ik weet niet wat waar iedereen driftig met zijn vork in zat te harken. Het ene bord was nog niet leeg of er kwam een ander bord voor terug met weer iets anders. De wijn vloeide rijkelijk. De rode wijn smaakte goed, misschien kwam dat wel omdat deze net zoal witte wijn gekoeld geserveerd werd. Gelukkig waarschuwde Janna mij op tijd dat er ook toetjes besteld waren. De toetjes waren heerlijk ben me er dan ook helemaal aan te buiten gegaan. Misschien wel iets te geloof ik aangezien ik de volgende morgen nog steeds geen honger had. Maar goed ruimte voor een paar biertjes had ik op de een of andere manier nog wel, maar naar een paar biertjes hadden we het voor gezien en zin we naar de boot toe gerold waar ik direct naar bed ben gegaan. Het was pas 9 uur. Moet dat toch nog leren geloof ik…. Zwaar tafelen!

Maandagmorgen dus zonder honger wakker geworden en dat is eigenlijk best een raar gevoel. Ben dan ook na een kop koffie de machinekamer ingedoken waar het nu toch echt bijna klaar is. Het resultaat mag er wezen! Het maken van deze foto heeft wel een mooie hand afdruk op de deur opgeleverd. Ik verloor heel even mijn evenwicht en toen zat ik aan de deur vast geplakt! Stom hé. Dit was dan ook eigenlijk de hele dag besteding. Ja ja ik werk ook zo af en toe! Van de week gaan we nog een tripje maken als het weer mee zit. Maar dat is ook hier nog even afwachten.

One thought on “Met de fiets opstap

  1. De machinekamer ziet er mooi uit. Was natuurlijk wel een op,onder,tussen en bovendoor kwasten denk ik zo. Zwaar tafelen ? Praat me er niet van.
    Je darmen kunnen er goed gestoord van raken. Maar het is natuurlijk wel genieten om zo lekker te eten.
    En dan de groepsfietstocht, wist niet dat ze dat daar ook doen. Blijkt dus geen typisch nederlands verschijnsel.
    Gezllige kerstdagen !
    Groet,
    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

