Στην Ελλάδα

Aan het werk in Chania

2 reacties

Aan het werk in Chania

Maandag morgen niet heel erg uitgeslapen wakker geworden. Heb ’s nachts nog veel last gehad van het onophoudelijke gekraak van de lijnen. Maar goed er was werk aan de winkel er moest geshopt worden en wel verf. Dit was nog een hele toer eerst moest er een doe het zelf winkel gevonden worden die de juiste verf verkocht. Nat een tijdje te hebben rond gedwaald hadden we er een gevonden die de juiste verf verkocht maar alleen in blikken van 20 liter. Dat ging hem dus niet worden. Op naar de volgende winkel (zoeken dus in zo’n chaotisch centrum). Na een tijdje zoeken liepen we hoopvol een verfwinkel binnen die zowaar had wat we zochten en nog keus had in de kleur ook. Roze was uitverkocht dus is het grijs geworden. Na de zoektocht hebben we bij de broodjeszaak even een kopje koffie en een koeloerie gehaald om daarna naar de boot te gaat en te beginnen met klussen. Eerst alle kabels die in de weg hingen los gehaald, geplamuurd en geschuurd. Daarna de randjes mooi afgerond en de machinekamer gestofzuigd! Het moet niet gekker worden toch?! Het was inmiddels al na zessen, tijd voor een biertje en een trip naar de supermarkt.

Dinsdag werd ik wakker met heel veel zin om te gaan verven. Weet ook niet waar dat vandaan kwam maar het was toch echt zo. Het heeft dan ook niet lang geduurd voordat ik in de machinekamer zat met een pot verf. Het ging eigenlijk best goed al heb ik me wel in onmogelijke bochten moeten wringen om overal bij te kunnen. Al snel kreeg ik de smaak te pakken en heb de pot leeg gemaakt. Van structuur is niet echt meer sprake, maar ja de pot is wel leeg en dat was ook een doel. Na de arbeid nog even wezen hardlopen. Heb echt genoten van de wandeling bij ondergaande zon. Misschien maak ik er nog een foto van. Het is zo mooi om op het strand te lopen en de zee te zien. Het motiveert in elk geval om te gaan.

Woensdag weer met verf in de machinekamer in de weer geweest. Het begint nu echt op te knappen. Het donkere hok begint langzaam te veranderen in een overzichtelijke ruimte waarin je ook nog wat kan zien. ‘S avonds ben ik naar de winkel geweest om alle benodigdheden voor wraps te halen. Gehakt hoort daar zeker bij. Ik stond bij de slager waar ik in mijn beste Grieks wist duidelijk te maken dat ik gehakt wou hebben. Ik stond een beetje trots op mezelf te wezen dat dat gelukt was, helaas duurde dit gevoel niet lang. De weder vraag van de bediende was waar van moet ik het gehakt draaien. Totaal verloren stond ik naar het vlees te kijken en had werkelijk waar geen idee wat ik moest kiezen. Snel heb ik iets aan gewezen waarin geen botten te bespeuren waren. Wat voelde ik mij dom zeg. Zijn de voor verpakte bakjes bij de Appie toch wel handig. Maar goed eenmaal weer terug op de boot wist Nol mij te vertellen dat ik varkens gehakt gekocht en wel van het beste stukje van het varken. Het dijbeen. Geluk is met de domme zal ik maar zeggen. De wraps smaakten prima en het gehakt paste er goed bij.

Donderdag weer een dagje machinekamer verven, begin nu wel een beetje last te krijgen van spierpijn. Maar dat is ook niet zo vreemd. Het schiet aardig op en het resultaat mag er nu al wezen. ‘S avonds zijn Nikos en Janna wezen eten. Ze kwamen schaamteloos drie kwartier te laat en hebben zich dan ook niet verontschuldigd. Dat zal nog wel even wennen worden voor mij denk ik. Nol  die had al het een en ander voor bereid in de keuken. De maaltijd werd weer op een presenteerblaadje op tafel gezet, het duurde niet lang voordat het stil was op de boot. De stilte duurde ook niet lang, al snel werd er met name door Janna veel gepraat en Nikos viel haar constant in de rede, geen van beide trok zich er iets van aan. Ik wist niet echt goed naar wie ik nou moest luisteren. Al met al een geslaagde avond!

Vrijdag weer de machinekamer in, begin nu wel last te krijgen van spierpijn overal. Maar goed nog even door zetten en dan is het ook mooi klaar! De dag heb ik afgesloten met een rondje hardlopen, ik ben blij dat ik meteen na dat ik klaar was met verven ben gegaan. Net nadat ik terug was barstte er een regenbui los. Helemaal tevreden vanwege de sportieve activiteit en de regen die op het dek tikte ben ik onder een warme douche gaan staan.

2 thoughts on “Aan het werk in Chania

  1. Ha die Carien! Goed bezig, ik denk er serieus over een schilder in te huren voor de rechte binnenmuren van mijn huis dus respect voor de hoekjes en gaatjes in de machinekamer. Succes ook met de spierpijn!

    Een vraagje wat is een koeloerie? Veel plezier! Hoop dat het weer wat beter is daar, hier 10 cm sneeuw. Op zich leuk maar ja dan rijdt er weer geen hond door he…

  2. Heerlijk met een kwast in de weer. Weet je , direct resultaat ! En dat vinden we altijd erg prettig, zien waar je blijft. Die machinekamer lijkt wel een ‘salon’ te worden. Hier ligt een dik pas sneeuw, wederom een sprookje.
    Alleen er gebeuren wel veel onbgelukken enzo. Maar je wordt er wel gelukkig van als je vanuit je warme kamer de witte tuin in kijkt.
    Liefs,

    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

