Στην Ελλάδα

Chania 1

2 reacties

Chania-1

Gister (maandag)  was het de naamdag van alle mensen die Nikos heten. Dit hebben wij dan ook gevierd met Nikos (en raki) die de hele tijd werd gebeld. Hoe het nou precies zit met die naamdagen weet ik nog niet maar daar zal vast wel verandering in komen. Het is in elk geval de truc dat je iedereen die Nikos heet belt en die dan vele jaren wenst. Dit doen ze ook als je jarig bent?! Daarna hebben we nog een klein afzakkertje genomen in een Engelse pub waar we wat langer zijn blijven hangen dan dat de bedoeling was. Het was er dan ook heel gezellig en er was live muziek als in de zin van een dronken Engelsman en een gitaar.

Dinsdag begon de dag wat katerig maar gelukkig verdween die snel na een pita broodje en een douche.  ‘S middags ben ik langs de boekhandel geweest, nou is dat  niet bijzonder. Wat wel bijzonder is is dat er Nederlandse boeken worden verkocht. Ik kon het dan ook niet laten en heb er eentje mee genomen. Zo heel veel plek voor boeken was er niet in mijn tassen. Gezien de korte nacht was het vroeg tijd om naar bed te gaan en toe te geven aan het vermoeide gevoel.

Woensdag was het koud toen ik wakker werd. De temperatuur begint nu echt te dalen en de straten worden met kerstversiering behangen. Het kerst gevoel moet bij mij nog aangezwengeld worden, maar dat zal niet lang meer duren denk ik. Sneeuw zou hier wel bij helpen. Gelukkig word dit hier veelvuldig op de ramen gespoten. In de loop van de dag hebben Nol en ik wat dingen die aan boord moeten gebeuren door gesproken. Er komt een extra WC en de machine kamer moet geschilderd worden. Ik mocht de kleur uit kiezen alleen vond Nol roze toch niet heel erg geschikt. Het wordt grijs. Als ie klaar is maak ik er een foto van. Ik had nog plannen om te gaan hardlopen maar die heb ik laten varen. Best wel slecht eigenlijk….. Morgen beter!

2 thoughts on “Chania 1

  1. Ik doe iets verkeerd want de replay is foetsie. Opnieuw beginnen dus. Ik ben het met Nol eens dat grijs een beter kleur is. |Alle andere kleuren passen er goed bij. Roze is perfect bij grijs vind ik.
    Maar als je niet de goede kleur rosze hebt wordt het biggetjesachtig. Ik wens jullie een gezellig goed weekend. Bij ons staat de boom helemaal opgetuigd. Als we beig zijn denk ik waar begint een mens toch aan over drie weken ligt het ding op de brandstapel. Maar ja, tradities hé, je kunt en wilt er niet omheen.
    Groet,
    Emmy

  2. Bovenstaande tekst is wel slordig geschreven , sorry hoor.

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

