Στην Ελλάδα

Zeiltocht naar Kreta

2 reacties

Zeiltocht naar Kreta

Zondag morgen voor dag en douw opgestaan om een poging te wagen om voor dat het weer donker wou zijn in de haven van Chania aan te komen. De nacht was niet echt comfortabel geweest. De deining was kort en hevig waardoor alle spullen heen en weer stonden te schuiven met irritante tikken als gevolg. Na een paar keer uit bed te zijn geweest om het een en ander vast te zetten heb ik het op gegeven. Was het ene geluid over dan hoorde je wel weer een ander ding wat stond te wiebelen. Blij dat we uit de baai weg konden hadden we de zeilen al voor achten staan. De wind liet nog op zich wachten. Sterker nog de wind nam een loopje met ons. Het ene moment stond er dus danig weinig wind dat het rif er uitrekken een goed idee was, het volgende moment was nog een rif zetten een betere optie. Al met al was het een goede en leuke zeil dag. Al was het wel koud! Zeker toen het donker begon te worden. De haven was nog een 2 uur varen, maar er was goed nieuws de wind trok nog even aan en heeft ons met 9 knopen de haven in geblazen, die we eerst bijna niet konden vinden. Opzoek naar een knipperend rood lichtje tussen al die andere lichtjes valt niet mee terwijl alles heen en weer blijft gaan en die spieren stijf zijn van de kou. Uiteindelijk de haven lichten gevonden en de boot achter die van de port politie gelegd waar we aan dek nog een biertje hebben gedronken. Daarna snel benedendeks wat gegeten bij de behaaglijke warmte van de kachel. Na het avondeten ben ik even achterover gaan leunen na genietend van de dag. Na een tijdje werd ik wakker keek op en zag dat Nol in precies de zelfde houding in slaap was gevallen. Ik heb mezelf nog naar mijn bed toe kunnen slepen waar ik in slaap ben gevallen voordat mijn hoofd het kussen geraakt had.

Maandagmorgen hebben we de boot op een betere plek neer gelegd en hebben we een poging gewaagt om ons te melden bij de port politie dit leek aardig te lukken al moeten we morgen nog een keertje terug komen. ‘S middags ben ik op verkenning geweest, de leuke winkels en taverna’s zagen er gezellig uit. Daarna nog even over de pier gelopen een praatje gemaakt met een visser. Nou ja de visser bleef maar ratelen tegen mij en ik deed mijn best om er iets van te maken. Volgens mij hebben we de afspraak dat als we elkaar nog een keer regen komen dat we dan wat gaan drinken.

2 thoughts on “Zeiltocht naar Kreta

  1. Lieve Carien,
    Mijn komplimentan voor je blog.Heel erg mooi en goed.BRAVO!!!!!!
    Veel plezier en succes.
    Dikke kus Branka en Mehmed

  2. Datr is best spannend zo’n tocht denk ik. Prettig dat jullie de haven van Kreta zijn ingeblzen, scheelt een stuk in tijd. Kreta het eiland van koning Minos en Ariadne. Hewt tempelcomplex is interessant om te zien. De meningen over de retauratie lopen nogal uiteen. De een vindt het prachtig en de ander te kitscherig. Je bent er nog niet geweest denk ik.

    Groet,
    Emmty

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

