Στην Ελλάδα

Zeiltocht naar Milos

2 reacties

Zeiltocht naar Milos

Dinsdag morgen vroeg in de ochtend zijn we vertrokken naar Milos met als doel afzakken naar Kreta. Eenmaal uit de haven stond er geen wind meer. Dus eerst hebben we nog een tijd op de motor gevaren totdat Nol zij de wind gaat zo waaien. Waar hij deze info vandaan haalde, geen idee. De wind trok inderdaad aan. Snel hebben we de zeilen, vier stuks, omhoog getrokken. De wind ging steeds harder waaien en de gang kwam er aardig in. De zon kwam ook nog door de bewolking heen zetten. De deining nam toe. Volgens Nol een meter of twee. De deining kwam van schuin achter waardoor de boot behoorlijk begon te rollen. Lekker rustig zitten was er niet meer bij. Er moest toch minimaal een hand aan de reling gehouden worden. Dit zorgde we voor dat lunchen ook in een keer een opgave werd. In de ene hand een stuk brood en in de andere hand hete kippensoep. De soep waaide bijna uit de mok. Maar het is gelukt om de lunch naar binnen te werken zonder dat ie overboord gewaaid is. Onder tussen schoten we aardig op. De boot liep een knoop of 8. Halverwege heb ik een poging gewaagd om voor Nol thee en voor mijzelf koffie te zetten. Het ging eigenlijk wel goed. Het is alleen heel raar omdat gasfornuis, dat scharnierend is op gehangen zodat je eten in de pan blijft als de boor schuin gaat, het enigste ding is wat recht staat. Die wil je dus de hele tijd tegen houden en dan met name de fluitketel waarin het water steeds warmer wordt. Na dat gevoel genegeerd te hebben is het met ook nog gelukt om alles boven dek te krijgen. Ik gaf Nol de mok. Ja lekker zo’n kopje thee? Euh koffie. Ik was in alle commotie vergeten dat Nol thee wou. Dit ga ik nog lang horen denk ik.

In het donker liepen we de haven van Milos in. Een goede plek zoeken viel niet mee waarop we hebben besloten om het anker uit te gooien en in de baai te blijven liggen met als groot voordeel geen last van gekraak van de lijnen! Na het ankeren heb ik mijn hut bekeken. Nou ziet ie er meestal uit alsof er een bom is ontploft. Maar nu was het echt chaos, volgens mij had de bomsquad een bezoek gebracht aan mijn hut. Er lag werkelijk waar niks meer waar ik het die morgen achter had gelaten. Snel heb ik de deur weer dicht ge gooit, Nol stond te roepen dat het tijd was voor een biertje!

2 thoughts on “Zeiltocht naar Milos

  1. Hi Carien,
    We gaan morgen naar Opa toe, om zijn verjaardag nog een beetje verlaat te vieren. Ik heb al jouw verhalen uitgeprint voor hem zodat ze in Enschede ook een beetje op de hoogte blijven!

  2. Dat is wel erg veel deining ! En dan je hut weer opnieuw ‘inrichten’. Goed, je weet dat je op zee bent. Hier sneeuwt het en zitten we lekker binnen te schilderen. Ook leuk!
    Groet,
    Emmy

Ook wat te melden? Schrijf het hier van je af!

